195 نفر راهی شوراهای اسلامی شهرها می‌شوند

استان بوشهر؛ تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر بر اساس مصوبه مجلس برای این دوره تغییر کرده و کاهش یافته است.

195 نفر راهی شوراهای اسلامی شهرها می‌شوند
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بر اساس این مصوبه شهرهایی که تا 50 هزار نفر جمعیت دارند، پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل، در شهرهای 50 تا 200 هزار نفر جمعیت هفت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل و در شهرهای 200 تا 500 هزار نفر 9 عضو اصلی و شش علی البدل، در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خواهند داشت.

بنابراین تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر، در دوره پنجم 14 نفر کاهش می‌یابد و به جای 209 نفر، 195 نفر عضو شورای اسلامی 37 شهر استان خواهند شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: بر این اساس شورای شهر بوشهر که پیش از این 11 عضو داشته در این دوره 9 عضو دارد و شورای شهرهای برازجان، کنگان و گناوه که اکنون 9 عضو دارند، در دوره جدید هفت عضو خواهند داشت.

سید اسماعیل موسوی افزود: پیش از این شورای اسلامی شهرهای خورموج، دیر و دیلم هفت عضو و 30 شهر دیگر استان، پنج نفر عضو داشتند، در حالی که همه این شهرها در دوره جدید پنج عضو خواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که 26 روستا به روستاهای دارای شورا افزوده شده است، بیان کرد: در دوره پیش 381 روستا شورای اسلامی داشتند اما در دوره جدید 407 روستا و تیره عشایری دارای شورا هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر تصریح کرد: شورای اسلامی 51 روستا، پنج عضو و بقیه روستاها و تیره‌های عشایری هر کدام سه عضو دارند.

موسوی درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: فردا نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی مراجع چهارگانه اعلام خواهد شد و هیات‌های اجرایی انتخابات کارشان را از هفدهم فروردین شروع می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که 54 درصد داوطلبان زیر 40 سال دارند، بیان کرد: داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر هشت درصد جوان‌تر از میانگین کشوری هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر با بیان این‌که میزان تحصیلات داوطلبان نسبت به دوره پیش 10 درصد بهبود یافته است، افزود: در استان بوشهر 30 درصد داوطلبان زیر دیپلم هستند که در شورای روستایی ثبت نام کرده‌اند، 18 درصد داوطلبان دیپلم دارند و 82 درصد هم مدرک تحصیلی‌شان فوق دیپلم و بالاتر است.

موسوی تصریح کرد: وضعیت تحصیلی داوطلبان استان بوشهر بهتر از میانگین کشوری است زیرا 54 درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور تحصیلاتشان زیر دیپلم است اما این آمار در استان ما 30 درصد است.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.