انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛

تبلیغات پیش از موعد در تائید صلاحیت داوطلبان تاثیرگذار است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مراقب باشند زیرا فعالیت‌های تبلیغاتی پیش از موعد در تائید صلاحیتشان تاثیرگذار خواهد بود.

تبلیغات پیش از موعد در تائید صلاحیت داوطلبان تاثیرگذار است
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه هیات‌های بازرسی انتخابات بر فعالیت داوطلبان نظارت کامل دارند و اگر خطایی رخ دهد آن را به مراجع مربوط اطلاع می‌دهند و با اشاره به دشواری کار بازرسان به علت گستردگی فضاهای اجتماعی بیان کرد: پیش از این به علت محدودیت‌هایی که در ابزارهای تبلیغاتی وجود داشت رصد فعالیت‌های داوطلبان آسان‌تر بود،‌ اما اکنون بازرسان باید فضای گسترده شبکه‌های اجتماعی و مجازی را زیر نظر داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها خواسته‌ایم خطاهای صورت گرفته در زمینه تبلیغات پیش از موعد را در تائید صلاحیت داوطلبان لحاظ کنند.

موسوی با اشاره به روند برگزاری فرایند انتخابات،‌گفت:‌ هیات‌های اجرایی پس از گزارش نتیجه استعلام مراجع چهارگانه از هفدهم فروردین بررسی صلاحیت‌ها را آغاز کرده‌اند و این کار تا بیست و وسوم فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل سیاسی وانتخابات استانداری بوشهر تصریح کرد: هیات‌ نظارت بر انتخابات هم از بیست و پنجم فروردین کارشان را شروع می‌کنند و تا سی و یکم فروردین فرصت دارند نظرشان را درباره صلاحیت داوطلبان جمع‌بندی کنند.

موسوی ادامه داد: پس از آن هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اول اردیبهشت نظر خود را به هیات‌های اجرایی اعلام می‌کنند و در نهایت فرمانداری‌ها دوم اردیبهشت نتیجه را به داوطلبان اعلام خواهند کرد.

به گفته وی آنهایی که صلاحیتشان تائید نشده باشد، از سوم تا ششم اردیبهشت برای شکایت وقت دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر، داوطلبانی که صلاحیتشان برای حضور در عرصه انتخابات تائید شود، از بیست و یکم اردیبهشت به مدت یک هفته فرصت تبلیغ دارند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

در استان بوشهر سه هزار و 930 نفر برای عضویت در شورای اسلامی 37 شهر و 407 روستا و تیره عشایری ثبت نام کرده‌اند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.