اردبیل؛

ارائه بیش از ۷ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: امسال بیش از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزشهای فنی و مهارتی در سطح استان اردبیل ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد پورقلی در جلسه بررسی آموزشهای فنی و مهارتی ارائه شده در سال 95 در اردبیل اظهار داشت: امسال هفت میلیون و 400 هزار و 707 نفر ساعت آموزشهای فنی و مهارتی در سطح استان اردبیل ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش و جایگاه آموزشهای فنی و حرفه‌ای افزود: در راستای ماموریتها و رسالت خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که همان تربیت نیروی کار ماهرو متخصص و ارتقای سطح مهارتی شاغلان در جامعه است، در استان اردبیل بیش از 4میلیون نفرساعتدر مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، صنایع، سیار و طرحنوین استاد شاگردی و200 آموزشگاه آزاد فعالدر بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزیو خدماتی در سال 95 آموزشهای فنی و حرفه‌ای را به متقاضیان ارائه داده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیلدر موردمیزان دوره‌ها و تعداد کارآموزان و رشته‌های آموزش فنی وحرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: در بخش آموزش در مراکز ثابت که عموما آموزشهایپایه‌ای و تخصصی را شامل می‌شود، امسال 4 میلیون و 769 هزار و 707 نفرساعت آموزش ارائه شده است.

پورقلی با اشاره به آموزشهای سیار و روستایی تصریح کرد: به منظور جبران کمبود مراکز ثابت درنقاط دوردست و فاقد مرکز که سرمایه‌گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نیست، اداره کلآموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال 95 توانسته در مناطق محروم، روستاها و عشایر در قالبآموزش روستائیان که به عنوان آموزش در مناطق روستایی برگزار شده، 585 هزار و 412 نفرساعت، خدمات آموزشی ارائه کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.