اردبیل؛

فعالیت بیش از 94 هزار کارگر بیمه شده شاغل در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تعداد کارگران بیمه شده شاغل در بخش کارگری این استان را 94 هزار و 331 نفر عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، قاسم رحیمی گفت: در طول دولت تدبیر و امید تعداد 13 هزار و 775 نفر جویندگان کار در استان از طریق موسسات کاریابی در بخش خصوصی بکارگمارده شده اند و برای 4 هزار و 752 نفر نیز با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان 65میلیارد ریال ایجاد اشتغال شده است.

وی افزود: در طول دولت تدبیر و امید در حوزه تعاون تعداد 11 هزار و 412 واحد مسکن مهر تحویل گردیده و میزان صادرات تعاونی های استان 28 میلیون دلار بوده است و تعداد 521 شرکت تعاونی جدید در استان تشکیل شده است که از طریق این شرکتهای تعاونی تازه تاسیس برای تعداد 5 هزار و 342 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است و همچنین 650 میلیارد ریال تسهیلات نیز به بخش تعاون استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طول دولت تدبیر و امید تعداد 23 هزارو 781 مورد بازرسی از کارگاه ها در راستای پیگیری مشکلات کارگاهی توسط بازرسان کار این اداره کل صورت گرفته و تعداد 6 هزارو 145 پرونده در کمیته های بدوی و تجدید نظر بررسی مشاغل سخت و زیان آور اداره کل رسیدگی شده است.

رحیمی افزود: در حوزه روابط کار تعداد 17هزار و 305فقره پرونده در مراجع حل اختلاف این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفته و 19هزارو 429 رای برای این پرونده ها صادر گردیده که میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در هیئت های حل اختلاف 18 روز می باشد.

وی تعداد تشکل های جدید کارگری و کارفرمایی ایجاد شده در طول دولت تدبیر و امید در استان را 115تشکل اعلام نمود و گفت: تعداد برقراری مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان در طول دولت تدبیر و امید 2 هزار و 42 نفر بوده و در راستای توانمندسازی مهارتی مقرری بگیران بیمه بیکاری تعداد یک هزار و 803 نفر به آموزش فنی و حرفه ای اعزام شده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.