ساخت پنج هزار و ۸۰۰ واحد طرح ملی مسکن در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در استان در دست ساخت است.

حامد کیخسروی با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت مسکن ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت انتخاب شده است، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت در شهر‌های استان اردبیل حدود ۳۲ درصد است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: برخی از واحد‌های مسکونی در حال ساخت نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در شهر‌های اردبیل، خلخال، پارس آباد و نیر تکمیل شده و در آستانه واگذاری به متقاضیان است.
به گفته او، در طرح ملی مسکن، روستا‌ها نیز فراموش نشده و در قالب این طرح، واگذاری اراضی ملی موجود در حوالی روستا‌ها به خانه‌اولی‌های روستانشین نیز پیش بینی شده است.
کیخسروی اظهار کرد: در این قالب در هشت روستای استان اردبیل زمین ملی شناسایی و به بافت طرح هادی روستا الحاق شده تا در امر ساخت مسکن در اختیار اهالی همان روستا قرار گیرد و تاکنون ۳۵۰ قطعه به صورت رایگان در اختیار خانه اولی‌های روستایی قرار گرفته است.
او افزود: روش بهره‌مندی از این زمین‌ها ثبت نام در سایت نهضت ملی مسکن و موجود بودن زمین در محل تقاضا و سکونت روستاییان خانه‌اولی است و با توجه به این که در مرحله اولیه اجرای این طرح قرار داریم، به مرور بر تعداد روستا‌ها و بهره‌مندان این گونه زمین افزوده خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین گفت: هم اینک اقدامات واگذاری زمین در هشت روستای استان اردبیل جریان دارد و به مرور در سایر روستا‌های استان نیز مین واگذار شده و ساخت و ساز مسکن نیز بر اساس الگوی مسکن روستایی معیشت‌محور انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.