اردبیل؛

فعالیت یک هزار و 800 تعاونی در تولید و اشتغال استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از پنج هزار و 200 تعاونی استان یک هزار و 800 تعاونی در تولید و اشتغال فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، قاسم رحیمی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در خلخال افزود: این تعاونی ها در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات فعال بوده و مابقی تعاونی های نیمه فعال تعطیل و از چرخه تولید و فعالیت خارج شده اند.

وی با بیان اینکه غیر فعال شدن برخی از تعاونی ها از جمله تعاونی های مسکن مهر مفهوم تعطیلی ندارد گفت: این چنین تعاونی هایی بسته به شکل زمان و نوع کار در زمان های مختلف فعال بوده و با پایان کار به صورت موقت تعطیل می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بزرگ ترین مشکل تعاونی ها و تولید کنندگان استان اردبیل را تامین منابع مالی ذکر و اظهار کرد: با توجه به وضعیت رکود بازار و مشکلات موجود اقتصادی ناشی از تحریم و تورم در کشور نیمه فعال و یا تعطیل شدن حدود دو سوم از تعاونی های استان اردبیل دور از انتظار نیست.

رحیمی با بیان اینکه 17 مرکز کاریابی برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار در استان به ثبت رسیده گفت: موسسه کاریابی شهرستان خلخال که از سوی بخش خصوصی راه اندازی شده بود به دلایل مختلف از چند سال پیش غیر فعال شده و در صورت داشتن متقاضی جدید برای راه اندازی این گونه موسسات در خلخال موافقت خواهد شد.

وی همچنین به لغو پروانه انجمن صنفی کارگران استان اردبیل به لحاظ کلاهبرداری در این انجمن اشاره کرد و افزود: برای راه اندازی انجمن جدید در این استان تلاش می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از کاهش سطح تسهیلات بانکی ایجاد مشاغل خانگی در استان در سال جاری خبر داد و گفت: در حالی که سال قبل 63 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای پرداخت به متقاضیان این مشاغل به استان تخصیص یافته بود این میزان در سال جاری به 28 میلیارد ریال کاهش یافته است.

رحیمی تشریح کرد: در سال جاری شهرستان خلخال با بالاترین میانگین 95 درصدی جذب این تسهیلات بالاترین جذب استانی را با توجه با میانگین 75 درصدی جذب استان اردبیل به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.