احداث ۳۰ باب نمازخانه بین‌راهی در کشور

ناظر عالی ساخت نمازخانه‌های بین‌راهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۳۰ باب نمازخانه بین‌راهی در نقاط مختلف کشور در حال احداث است.

علی چینی‌زاده در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد اقامه نماز کشور و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ترویج و توسعه فرهنگ نماز و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای در مجموع ۱۱۰ باب نمازخانه بین‌راهی توسط این سازمان در مناطق مختلف کشور احداث خواهد شد.
ناظر عالی ساخت نمازخانه‌های بین‌راهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به احداث ۴۰ باب نمازخانه بین راهی توسط این سازمان در سال گذشته بیان کرد: این نمازخانه‌ها کنار راهداری و یا پلیس راه ساخته می‌شود تا در صورت نبود سرمایه‌گذار، نگهداری این پروژه‌ها نیز بر عهده راهداری باشد.
او با اشاره به مناسب‌سازی نمازخانه‌های بین‌راهی احداثی برای استفاده معلولان گفت: نمازخانه‌ها با زیربنای ۱۱۰ مترمربع و با بهره‌گیری از نماد‌های معماری ایرانی، اسلامی در ۲ قسمت مجزا برای خواهران و برادران احداث می‌شود.
ناظر عالی ساخت نمازخانه‌های بین‌راهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: نمازخانه‌های احداثی شامل فروشگاه، سرویس بهداشتی زنانه و مردانه، نمازخانه زنانه و مردانه، وضوخانه زنانه و مردانه، اتاق مادر و کودک، سرایداری و اتاق معلولین است.
چینی‌زاده گفت: یک باب نمازخانه بین‌راهی در جاده اردبیل - سرچم روبروی پاسگاه پلیس راه خلخال - زنجان با زیربنای ۱۱۰ مترمربع در استان اردبیل در حال ساخت است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز گفت: در نمازخانه بین‌راهی اردبیل - سرچم، ایجاد اتاق مادر و کودک برای آسایش و رفاه بیشتر خانواده‌ها در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است.
کلیم‌الله وثوقی افزود: پیش‌بینی می‌شود نمازخانه بین‌راهی اردبیل - سرچم تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری برسد.
او با بیان اینکه در مجموع ۱۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در راه‌های ارتباطی استان اردبیل فعال است، اظهار کرد: نظارت ویژه‌ای بر عملکرد این مجتمع‌ها بویژه نمازخانه‌های بین‌راهی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار