شناسایی ۴۵۰ راننده متخلف و پرخطر در اردبیل

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: پارسال ۴۵۰ راننده متخلف و پرخطر در نقاط مختلف این استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ سیدحجت فتاحی با بیان اینکه این رانندگان متخلف رفتار‌های پرخطر و حرکات مارپیچ در معابر شهری انجام می‌دادند، افزود: این افراد علاوه بر اعمال قانون، توقیف خودرو و معرفی به مراجع قضایی، جهت انجام سنجش سلامت روحی، روانی و رفتاری به پزشکی قانونی معرفی شدند.

او اظهار کرد: انجام حرکات نمایشی، حرکات مارپیچ، لایه‌کشی، دور دور کردن، سرعت غیرمجاز، انجام حرکات مخاطره‌آمیز، حادثه‌ساز و نامتعارف و تولید صدای ناهنجار و ایجاد آلودگی صوتی از جمله مصادیق تخلف و هنجارشکنی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل بیان کرد: با هدف برخورد کیفی و بدون اغماض با رانندگان خطرآفرین و حادثه‌ساز و جهت افزایش هزینه جرم تخلف، پلیس اقدام به اخذ مجوز قضایی از مراجع قضایی کرده است.

سرهنگ فتاحی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۲۲۱ هزار و ۲۴۷ مورد به رانندگانی که حرکات مخاطره‌آمیز رانندگی در معابر شهری این استان مرتکب شده بودند، اعمال قانون شد.

او با تاکید بر اخطار جدی پلیس به مخلان نظم و امنیت ترافیکی، ادامه داد: تامین آرامش عمومی افراد جامعه از جمله اهداف پلیس در برخورد قانونی با رانندگان متخلف و حادثه ساز است.

طرح ضربتی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در اردبیل اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از اجرای طرح ضربتی برخورد پلیس با رانندگان مخاطره‌آمیز در بزرگراه‌های درون شهری و معابر پرترافیک از روز سه‌شنبه (۲۵) اردیبهشت ماه به مدت ۴۸ ساعت در تمام شهرستان‌های این استان به ویژه شهر اردبیل خبر داد.

سرهنگ فتاحی گفت: با توجه به اینکه برخورد با رانندگان متخلف، حادثه‌ساز و هنجار شکن جزو مهم‌ترین مطالبات مردم از پلیس راهنمایی و رانندگی است، در همین راستا پلیس با رانندگانی که با انجام حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز باعث سلب آرامش و آسایش مردم شوند، بدون اغماض برابر قانون و مقررات برخورد خواهد کرد.

او تامین آرامش روانی جامعه را از اولویت‌های پلیس برشمرد و افزود: امیدواریم با عمل به توصیه‌های پلیس و رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی آرانندگان، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان به کمترین حد ممکن برسد.

او  از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه حرکات مخاطره‌آمیز و حادثه‌ساز توسط رانندگان، اقدام به ثبت پلاک و مشخصات خودرو کرده و محل تخلف را از طریق سامانه ۱۱۰ و یا ۱۲۰ به پلیس راهور گزارش کنند تا در اندک زمان ممکن با متخلفان برخورد قانونی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.