اردبیل؛

صدور 18 هزار فقره گواهینامه مهارتی الکترونیکی در اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: امسال ۱۸ هزار و ۵۰ نفر از متقاضیان آموزشهای فنی و مهارتی در استان اردبیل گواهینامه الکترونیکی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد پورقلی افزود: امسال 18 هزار و 50 نفر از متقاضیان آموزشهای فنی و مهارتی در سطح استان اردبیل پس از گذراندن دوره آموزشی و کسب مهارتهای لازم گواهینامه الکترونیکی دریافت کردند.

وی گفت: در سال 95 با بهره‌گیری از ظرفیتهای کارتهای هوشمند و بانک اطلاعاتی پورتال جامع سازمان و لحاظ قرار دادن عوامل کلیدی کیفیت، امنیت، سرعت، دقت و کاهش هزینه‌هاگواهینامه‌های سازمان به صورت الکترونیکی در استان صادر و به مهارت آموختگان اعطا گردیده است.

پورقلی افزود: در سال گذشته 32 هزار و 513 نفر در آزمونهای هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه و آزمونهای ادواری شرکت کرده‌اند که از این تعداد 20 هزار و 848 نفر قبول شده و از این تعداد 18 هزار و 50 نفر گواهینامه مهارتی الکترونیک دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: برای تمامی کسانی که در آزمونهای آموزش فنی و حرفه‌ای قبول شده‌اند پس از پرداخت30 هزار ریال به عنوان هزینه صدور گواهینامه کارت مهارت الکترونیکی، این گواهینامه برای آنها صادر شده است.

پورقلی گفت: از مزایای این نوع گواهینامه می‌توانبهامکان ذخیره اطلاعات چندین گواهینامه در حافظه الکترونیکی، ارتقای امنیت گواهینامه‌های مهارت، امکان بروزرسانی سریع گواهینامه‌ها، امکان اخذ گواهینامه‌ها از طریق سامانه استعلام گواهینامه مهارتسازمان در هر نقطه از کشور وکاهش ریسک در نگهداری گواهینامه‌هااشاره کرد.

وی با بیان اینکه دارندگان گواهینامه الکترونیکی برای مشاهده و استعلام گواهینامه می‌توانند به سامانه مورد نظر در این حوزه مراجعه کنند، اظهار کرد:گواهینامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای از سال 92 تنهابه صورت الکترونیکی بوده و استعلام صحت آنها نیز از این سامانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.