مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

سرعت اینترنت اردبیل تا شهریورماه ارتقا می‌یابد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با تکمیل زیرساخت فیبرنوری در شهر اردبیل تا آخر شهریورماه سرعت اینترنت در این شهر ارتقا می‌یابد.

شهریار سرداری اظهار کرد: توسعه فیبر نوری و افزایش پهنای باند با هدف ارتقای سرعت اینترنت از برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دولت سیزدهم با اهتمام جدی این امر مورد توجه قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر تحول خوبی را در توسعه نظام الکترونیکی و دیجیتال شاهد بودیم تا با افزایش پهنای باند پاسخگوی ترافیک کاری در این حوزه باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: سال گذشته ۵۸۰ کیلومتر توسعه فیبرنوری را به همراه اجرای کابل مسی شاهد بودیم که امسال این برنامه در حد وسیع‌تر انجام می‌شود.

سرداری بیان کرد: امسال ۸۰۰ کیلومتر توسعه فیبرنوری به صورت بین شهری و روستایی انجام می‌شود و در کنار آن ۴۵۰ کیلومتر بستر فیبرنوری در داخل شهر اجرایی خواهد شد.

او گفت: تلاش ما بر این است تا در مجموع یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری را اجرایی و عملیاتی کنیم تا در سطح استان خدمات کیفی تری را به مشترکان ارائه کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ادامه داد: اجرای طرح فیبرنوری از ابتدای امسال شروع شده و تاکنون ۳۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری انجام شده و تا آخر شهریور ۲۴۰ کیلومتر فیبرنوری در این استان اجرایی شده تا دغدغه مردم در ارتباط با قطعی و کندی سرعت اینترنت رفع شود.

سرداری اظهار کرد: پنج پیمانکار عملیات اجرایی را در این زمینه شروع کرده اند و تمام تلاش مجموعه ارتباطات و فناوری استان به همراه چهار اپراتور بر این است تا سرویس دهی اینترنت ارتقا یابد.

او با قدردانی از شورا و شهرداری اردبیل در اجرایی شدن این طرح خاطرنشان کرد: به غیر از نیر که عملیات فیبرنوری ۱۰۰ درصد در این شهر اجرا شده از سایر شهرداران و شورا‌های شهر درخواست همراهی داریم تا این طرح را در سطح استان به انجام برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: منابع هزینه شده برای اجرای این طرح از ردیف ملی تامین شده است.

سرداری بیان کرد: این استان جزو ۸ استا پایلوت کشور در اجرای بستر فیبر نوری است که امیدواریم ۱۵۰ هزار خانوار اردبیلی تا پایان نیمه اول امسال بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

او افزود: استان اردبیل در بهبود سرعت اینترنت رتبه دوازدهم را دارد و با اجرایی شدن این طرح جایگاه استان نیز ارتقا می‌یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.