کرمان؛

کارگروه مقابله بازمین خواری ویژه نوروز فعال شد

کارگروه مقابله با زمین خواری و تعرض به انفال ویژه ایام نوروز در کرمان تشکیل شد

کارگروه مقابله بازمین خواری ویژه نوروز فعال شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادستان عمومی وانقلاب کرمان گفت: کارگروه مقابله با زمین خواری و تعرض به انفال ویژه ایام نوروز در دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان تشکیل شده است.

دادخدا سالاری ضمن هشدار به متخلفین و زمین خواران مبنی بر اعمال مجازات های قانونی شدید بیان کرد : اگرچه به ظاهر در ایام نوروز ادارات دولتی تعطیل هستند اما مجرمین بدانند امر مبارزه با زمین خواری حتی برای لحظه ای نه تنها در این ایام بلکه در همه ایام تعطیل بردار نیست.

وی اظهار داشت:در راستای عمل به فرامین و اوامر مقام عظمای ولایت (حفظ الله تعالی ) و دستورات صادره ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور مبنی بر مقابله جدی با پدیده زمین خواری و تعرض به انفال و محیط زیست ، کارگروه ویژه ای در دادسرای مرکز استان با محوریت و تصدی احدی از معاونین دادسرا و قضات ویژه تشکیل و بطور شبانه روزی اخبار و گزارشات واصله در خصوص تعرض به اموال عمومی و بیت المال ، محیط زیست و میراث فرهنگی را مورد رصد و ارزیابی قرار خواهد داد.

این مقام قضایی در استان کرمان هدف از تشکیل این کارگروه را مقابله با زمین خوارن و متعرضین به محیط زیست عنوان کرد و گفت: دستورات مقتضی قانونی به یگان های حفاظتی و مامورین انتظامی صادر و بر حسن اجرای دستورات قضایی صادره نظارت می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و احتمال سوء استفاده زمین خواران و سایر سوء استفاده کنندگان از اموال عمومی از خلاء تعطیلات ، علاوه بر صدور دستورات لازم به مامورین انتظامی و ضابطین قضایی، یگان های حفاظت منابع طبیعی شمال و جنوب استان ، مامورین یگان انتظامی شهرداری کرمان ، ضابطین خاص محیط زیست استان کرمان ، یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان ، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و مامورین انتظامی مستقر در ادارات کل مسکن و شهر سازی شمال و جنوب استان در قالب پنج اکیپ مجزا فعالیت خواهند کرد.

سالاری تصریح کرد:این گروه ها ضمن اعلام گزارشات و مشاهدات در هر زمینه ای ، به سازمان ذیربط در ایام عید بصورت شبانه روزی در کلیه نقاط استان کرمان امور را رصد و مقابله با زمین خواری و تعرض به محیط زیست ، منابع طبیعی و محوطه های تاریخی و باستانی استان و زمین های شهری و دولتی و عمومی را بصورت عملیاتی و آنی انجام و فرصت را از سود جویان و غاصبان به انفال را سلب خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان اضافه کرد: با توجه به وظیفه عمومی مدعی العموم مبنی بر صیانت و حفاظت از اموال عمومی و حقوق عامه اجازه تعرض و دست درازی شخص ، گروه ها و حتی سازمانی را به انفال ، منابع طبیعی و محیط زیست نخواهیم داد و وفق مقررات و قوانین با متعرضین در هر رده ای که باشد برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت .

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار