رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع مقدس کشور:

امیدبخشی، نوعی جهاد است

مجتهدزاده جهاد امیدبخشی را یکی دیگر از جهاد‌ها دانست و گفت: در جهاد پیشرفت، دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جمع بانوان فرهنگی استان کرمان که  با حضور مجتهد زاده معاون اسبق رییس جمهور درامور زنان و رییس دفتر بانوان دفاع مقدس کشور گفت: ما با در جامعه با ۲ مسئله درخصوص جایگاه زن مواجه هستیم، اولین مسئله رویکرد جامعه‌ نسبت به زن و جایگاه آن در جامعه است که به خوبی عنوان می شود و در این زمینه ضعف کمتری داریم؛ ولی در بخش عملکردی ضعف هستیم.

وی افزود: درباره خیلی از مفاهیم و ارزش ها درباره زن و جایگاه آن به خوبی صحبت می شود؛ ولی در خانه و سایر امورات مربوطه به زن نیز به این صحبت ها عمل نمی شود و توجه آنچنانی دیده نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه امیدوارم آنچه که از چنین جلساتی دریافت می کنیم در صحنه عمل به منصه ظهور بنشانیم، تاکید کرد: باید فاصله گفتاری و کرداری را حذف کنیم و نقش زن را در بخش های مهمی که به آن معتقد هستیم، به طور جدی توجه کنیم و به گفته هایمان جامه عمل بپوشانیم.

مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع مقدس کشور نیز گفت: در جنگ سخت پیروز میدان بودیم و اگر ما درست روایت نکنیم، دشمن پیروز می‌شود و اگر به درستی تبیین و بصیرت افزایی نکنیم در جنگ روایت‌ها می‌بازیم.

وی انقلاب اسلامی را معجزه قرن جدید دانست و ادامه داد: انقلاب کردیم تا پرچمدار تمدن نوین اسلامی در جهان باشیم و باید زمینه سازی ظهور کنیم و تا جامعه اسلامی تشکیل نشود، ظهور انجام نمی‌شود.

 مجتهد زاده ادامه داد: باید براساس مصالح نظام کار کنیم و خط مشی و راه را مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) مشخص می‌کنند و اکنون ایشان تاکیدات زیادی بر جهاد تبیین دارند.

وی با اشاره به پیشران‌های لازم برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گفت: رهبری بر تقویت هویت ملی و اسلامی تاکید کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان دفاع مقدس کشور تاکید کرد: دین خدا در جنگ ترکیبی در خطر است و باید با تمام وجود مجاهدت کنیم تا فرزندان مان را نجات دهیم و همه دنیا دست به دست هم داده‌اند تا این انقلاب را نابود کنند.

وی جهاد امیدبخشی را یکی دیگر از جهادها دانست و بیان کرد: در جهاد پیشرفت، دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مردم تبیین کنید.

همچنین مریم السادات طباطبایی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اعتراضات پارسال گفت: پارسال، دشمنان نیز نوجوانان ما را فریب دادند و شاهد صحنه هایی از حضور دختران در این جمع ها بودیم و این نیز یک هشدار بود که اگر در زمینه فرهنگی ضعیف باشیم، دشمن کمین کرده است.

وی با اشاره به اسلام و نقش آن در زبانزد شدن جایگاه زن افزود: باید از زندگینامه ائمه اطهار (ع)  و شهدای گرانقدر برای جوانان و نوجوانان نقل شود تا الگوی خوبی برایشان معرفی شود.

طباطبایی با بیان اینکه فعالان فرهنگی باید در این زمینه ورود کنند، بیان کرد: با توجه به الگوپذیری بودن جوانان و نوجوانان، می طلبد که که در مدارس وصیتنامه شهدا نقل شود و همچنین یک واحد درسی درباره دفاع مقدس به آموزش ها اضافه شود که با آگاهی دانش آموزان، جایگاه زن و آرمان های ائمه (ع) و شهدا گوش به گوش ، سینه به سینه به نسل های بعد منتقل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.