کرمان؛

نخستین پارک جنگلی صنعت و معدن کشوردر سیرجان

با حضور مشاور عالی سازمان محیط زیست کشور، نخستین پارک جنگلی صنعت و معدن کشور به مساحت 15 هکتار در محل سایت شرکت گهر زمین احداث شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر غلامعلی فروغی مشاورعالی سازمان محیط زیست کشور در ابتدای این مراسم با بیان اینکه امسال سال تذکر به مسئولان محیط زیست است گفت: در هفته منالع طبیعی باید روند کاشت درخت فرهنگسازی شود تا در آینده شاهد طبیعت زنده باشیم.
وی افزود: ما باید در راستای توسعه پایدار حرکت کنیم؛ امروزه مردم حق خود را مطالبه می‌کنند و محیط زیستی پاک و سالم نیز حق مردم است.
مشاورعالی سازمان محیط زیست کشور اضافه کرد: اقدامات اینچنینی در صنایع و معادن کشور حرکت بسیار پسندیده و شاسیته‌ی تقدیر است؛ چرا که صنعت پاک را نشان می‌دهد که با محیط زیست مردم سازگار است.
علی زنگی‌آبادی معاون مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان نیز ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: بحث بیابان‌زایی و کمبود اقلیم که ناشی از کمبود باران و نزولات آسمانی است، حیات بشر را به چالش کشیده است.
وی گفت: صنعت و معدن طی سال‌های اخیر شاید به گونه‌ای یک برخورد تقابلی با محیط زیست تبدیل شده، اما فرهنگسازی در راستای لزوم حفظ منابع طبیعی و محیط زیست که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را باید مدنظر قرار دهیم و در کنار صنعت و معدن، محیط زیست و منابع طبیعی را هم توسعه دهیم.

به گفته آقای گلسرخی مدیر ایمنی شرکت گهر زمین سیرجان این پارک جنگلی با کاشت بالغ بر 15 هزار اصله نهال انواع درخت‌ با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت سنگ آهن گهرزمین احداث شد.
این مراسم با کاشت بیش از یک هزار نهال در پارک جدید جنگلی بهرام گورمنطقه گل گهر سیرجان ادامه یافت .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار