کرمان؛

استخراج سالانه بیش از 60 میلیون تن مواد معدنی در کرمان

سالانه بیش از 60 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان کرمان استخراج می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی حسینی نژاد ، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در نشست ارتباط بین صنعت، معدن و دانشگاه در دانشگاه ولیعصر رفسنجان با حضور سایر روسای دانشگاه ها و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان گفت: کرمان رتبه نخست وصول حقوق دولتی معادن کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: سالانه بیش از 60 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان کرمان انجام می شود، همچنین 21 درصد استخراج مواد معدنی و36 درصد از وصول حقوق دولتی از سوی معادن استان صورت می گیرد.

حسینی نژاد خاطر نشان کرد: خوشبختانه در زمینه استفاده واحدهای تولیدی معدنی و صنعتی در زمینه ماده 31 و 35 قانون رفع موانع تولید تا کنون 10 قرارداد منعقد شده و برنامه ما این است تا در همین مدت مانده تا پایان امسال حدود 3 یا 4 قرارداد دیگر هم منعقد شود.

وی یادآورشد: از پرداخت وصول حقوق دولتی به میزان 65 درصد آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت با اولویت سازمان زمین شناسی و ایمیدرو و 15 درصد به خزانه استان در جهت زیرساخت ها با اولویت شهرستان ها بر می گردد.

حسینی با بیان اینکه استان کرمان را به بهشت معادن می شناسند، تصریح کرد: متاسفانه به نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده نشده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان کرد: متاسفانه مبلغ قابل توجه ای برای هزینه در زیرساخت ها برگشت داده نشده است

وی با تشریح ماده های قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید گفت: اگر هر یک از واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی در زمینه های بهره وری پژوهشی، حفاظت محیط زیست و موارد اشاره شده فعالیتی انجام دهد از 10 درصد معافیت مالیاتی و 10 درصد معافیت پرداخت حقوق دولتی بهره می شوند.

حسینی نژاد اظهار داشت: خوشبختانه طی امسال یکی از واحدهای سطح متوسط استان در حوزه صادرات با تولید یک کالای دانش بنیان بیش از 240 میلیون دلار صادرات استان را افزایش داده است.

وی صادرات کالای دانش بنیان را یک اتفاق بسیار بزرگ در حوزه صادرات استان دانست و گفت : صادرات این کالای دانش بنیان نه تنها بالانس صادرات را تغییر داده بلکه به لحاظ وزنی متوسط قیمت کالاهای صادراتی با افزایش به بالای 4 هزار دلار رسیده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار