اردبیل؛

غرس ۵۰ هزار اصله نهال و درخت برای توسعه فضای سبز اردبیل

شهردار اردبیل از غرس ۵۰ هزار اصله نهال و درخت برای توسعه فضای سبز این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف‌الهیان در آستانه روز درختکاری در جمع خبر نگاران با اعلام این خبر افزود: مساحت کل فضای سبز شهر اردبیل تا پایان سال ۹۵ در حدود ۳۷۳ هکتار است و طبق بر آورد کارشناسان سرانه فضای سبر در این شهر تا پایان سال ۹۵ به حدود ۷,۳۵ مترمربع رسیده است.

وی افزود: در سال ۹۵ میزان افزایش فضای سبز ۲۰ هکتار بوده که برای توسعه فضای سبز بیش از ۵۰ هزار اصله نهال و انواع گونه های درختی در پایان سال جاری غرس خواهد شد و عملیات کاشت تا اواخر فروردین ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت.

شهردار اردبیل با اشاره به میزان کاشت نهال در استان گفت: در سال ۹۵ در حدود ۳۴ هزار اصله درخت غرس و ۱۸۸ هزار بوته درختچه کاشته شد و در کنار آن برای تزئین مبلمان شهری با گل های طبیعی در سال ۹۵ شاهد کاشت ۳۶ هزار و ۵۸۲ مترمربع انواع گل های زینتی بودیم.

لطف اللهیان گفت: عمده درختچه های کاشته شده در منطقه عموماً ترون، نسترن، ساناز، پیچ اناری، آبشار طلایی، اسطوخدوس، فستوکا، زرشک، شمشاد طلایی و ... را شامل می شود که تماماً با شرایط آب و هوایی جوی سازگار هستند.

وی با بیان اینکه از راه های رسیدن به توسعه پایدار داشتن رفاه و آسایش در زندگی جامعه است که امروزه تلاش همه مسئولان و دست اندرکاران امور جامعه تأمین رفاه و آسایش مردم است، یادآور شد: یکی از عوامل بیرونی تأمین آسایش و رفاه در فضاهای پر ازدحام شهری، فضاهای سبز شهری به شمار می رود.

شهردار اردبیل افزود: فضاهای سبز شهری دارای بازدهی اجتماعی و اکولوزیکی هستند که مهم‌ترین اثر آن در شهرها، کارکردهای محیط زیستی یا بازدهی اکولوزیکی آنهاست که شهر ها را برای زندگانی مساعد می سازد، با آثار مخرب گسترش صنعت و حمل و نقل مقابله می کند و در نهایت موجب ارتقای کیفی در زندگی شهروندان می شود.

لطف‌الهیان خاطرنشان ساخت: اهمیت فضاهای سبز شهری تا بدان حد است که امروزه وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع بشری بویژه برای زندگی شهری به حساب می آید و درختان نبض زمین و مایه حیات انسان و حیوان و حتی بعضی از گیاهان هستند؛ زیرا درختان با جذب گازهای سمی از جمله دی اکسید کربن و تولید اکسیژن که یکی از اساسی ترین نیازهای حیات انسان و حیوانات است باعث تداوم حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت می شوند.

وی در پایان گفت: به طور متوسط یک درخت ۲۲ کیلو گرم اکسیژن تولید می کند که در مقابل آن به همان اندازه دی اکسید کربن را جذب می نماید که در این راستا در زندگی شهرنشینی با توجه به تعدد خودروها و افزایش منابع آلایندگی محیط، توسعه فضای سبز بیش از پیش احساس می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.