اردبیل؛

توزیع 12 هزار اصله نهال در شهر گردشگری سرعین

مدیر جهاد کشاورزی سرعین گفت: 12 هزار اصله نهال مثمر توسط بخش خصوصی برای گسترش باغ های این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد ابراهیم محمدی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته و قرارداد منعقده بین مدیریت جهاد کشاورزی سرعین و نماینده سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی این شهرستان امسال توزیع نهال به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی گفت: نهال های شناسنامه دار توسط بخش خصوصی با نظارت کامل و مستمر کارشناسان مدیریت از نهالستان های معتبر تهیه و در بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین با بیان اینکه داشتن گواهی بهداشتی نهال ها و دارا بودن مجوز معتبر برای نهالستان تعیین شده لازم است گفت: با شرکت هایی که نهال های بدون شناسنامه پخش کنند برابر مقررات برخورد خواهد شد.

محمدی در ادامه از باغداران منطقه خواست تا از تهیه نهال از فروشندگان دوره گرد و غیر مجاز خودداری کنند زیرا این کار علاوه بر متضرر کردن باغداران با توجه به عدم قرنطینه این گونه نهال ها باعث گسترش آفات و امراض درختان میوه در منطقه می شود.

وی تصریح کرد: باغداران و خریداران نهال نیز با رعایت اصول صحیح کاشت درختان و بهره گیری از توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به کاشت اصولی و صحیح درختان اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین افزود: در صورت رعایت اصول صحیح کاشت و پس از بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان منطقه بخشی از مبلغ پرداختی توسط باغداران در قالب یارانه این نهال ها به حساب خریداران واریز خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار