پلمب ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های استان اردبیل

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: تعداد ۱۲ وسیله و تجهیزات بازی غیراستاندارد از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه‌های تفریحی استان پلمب شد.

حسنعلی حسین پور علت پلمب این وسایل و تجهیزات بازی نصب شده در شهر‌های بازی استان را نبود ایمنی استفاده، مطابقت نداشتن با استاندارد‌های ملی تعریف شده و احتمال بروز خطرات جانی برای شهروندان و استفاده کنندگان ذکر کرد.

او تاب زنجیره‌ای، کشتی صبا، یورو بانجی، هلیکوپتر چرخشی، چرخ و فلک، ماشین شارژی، موتور برقی، پیست پرش در آسمان، دو مورد قطار بدون ریل، قطار کودک و ماشین برقی را از جمله تجهیزات پلمب شده و فاقد استاندارد در شهر بازی‌های استان ذکر کرد و افزود: این تجهیزات به علت نداشتن مجوز معتبر بهره‌برداری از شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران پلمب شدند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل از شهروندان استان خواست تا به هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر‌های بازی، از داشتن مجوز بهره برداری معتبر و نصب شده در کنار تجهیزات اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد مغایر، با مراجعه به درگاه الکترونیکی مردم‌دار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مختلف و یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ و یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.

حسین پور اظهار کرد: نظارت دقیق بر استاندارد تجهیزات مورد استفاده از زمین‌ها و مراکز بازی شهر‌های استان اردبیل با همکاری شهرداری‌ها و بهره‌برداران این واحد‌ها آغاز شده و ایمن‌سازی شده و صدور گواهی استاندارد این دستگاه‌ها و تجهیزات به صورت جدی دنبال می‌شود.

او کلیه تجهیزات مورد استفاده در شهربازی و زمین بازی موجود در استان اردبیل را مشمول مقررات استاندارد اجباری اعلام کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل بهره برداری از این تجهیزات و مراکز، نظارت و بازرسی از آنها آغاز شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: تامین شرایط استفاده ایمن شهروندان و استانداردسازی این تجهیزات و مراکز از طریق سامانه نظارتی به صورت مستمر پایش شده و عملیات نظارت بر آنها از طریق شرکت‌های تخصصی مستقر در استان دنبال می‌شود.

حسین پور همچنین از شهرداری‌های استان خواست تا بدون کسب استاندارد و گواهی ایمنی، از فعالسازی دستگاه‌ها و تجهیزات زمین‌های بازی جلوگیری کنند.

او افزود: مسئولیت هر گونه اتفاق ناگوار در تجهیزات و مراکز شهربازی غیرایمن بر عهده شهرداران و بهره‌برداران آنهاست و از مردم نیز می‌خواهیم که از تجهیزات و زمین بازی ایمن سازی شده استفاده کرده و گواهی ایمنی معتبر را از این مراکز مطالبه کنند.

حسین پور اضافه کرد: گواهی ایمنی اعطا شده به تجهیزات شهربازی‌ها یک ساله بوده و شروع فعالیت در سال جدید نیازمند اخذ دوباره گواهی ایمنی جدید است و مالکان و بهره‌برداران تجهیزات شهربازی موظف هستند که گواهی ایمنی معتبر را در معرض دید مردم قرار دهند و مطابق با استاندارد‌های تعریف شده از این تجهیزات استفاده کرده و متصدیان آموزش دیده و دارای دانش فنی لازم را به کارگیری کنند.

سازمان ملی استاندارد از سال ۸۸ استانداردسازی تجهیزات شهربازی و وسایل زمین بازی را بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد کشور بر عهده دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.