اردبیل؛

توزیع و غرس بیش از 8 هزار اصله نهال در شهرستان خلخال

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال از توزیع و غرس بیش از 8 هزار اصله نهال سازگار با شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جعفرزاده افزود: توسعه فضای سبز در روستاها و اراضی شهری و روستایی در اولویت فعالیت های اداره منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد.

وی گفت: از آغاز هفته منابع طبیعی در اسفند سال گذشته تاکنون بیش از 5 هزار اصله نهال درختان سوزنی برگ و پهن برگ سازگار با شرایط جوی در خلخال غرس و 3 هزار اصله نهال نیز در بین مردم به صورت رایگان توزیع شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ درختکاری بین مردم و افزایش سرانه فضای سبز و با همکاری نیروی مقاومت بسیج بیش از 5 هزار اصله نهال سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه در اراضی روستای چنارلیق از توابع بخش خورش رستم این شهرستان غرس خواهد شد.

جعفرزاده از توزیع بیش از 2 هزار اصله نهال رایگان در بین دهیاری های این شهرستان خبرداد و افزود: این نهال ها به تدریج و با مساعد شدن شرایط جوی در مناطق روستایی خلخال غرس می شود.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از نهال های غرس شده در مناطق مختلف خلخال به عهده همه افراد جامعه است گفت: کوتاهی در حفاظت، آبیاری و نگهداری نهال های غرس شده موجب از بین رفتن آنها و هدر رفت تلاش و هزینه صورت گرفته در این امر خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.