معاون آب منطقه‌ای اردبیل:

ذخایر سد‌های استان اردبیل ۱۲ درصد افزایش یافته است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: به دنبال بارش‌های ماه‌های اخیر ذخایر سد‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است.

حمید فضایلی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ درصد از حجم سد‌های استان پر شده است اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۹۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های استان ذخیره سازی شده است که سال قبل در مدت مشابه این رقم ۱۳۲ میلیون مترمکعب بود.

او تصریح کرد: سد یامچی بعنوان مهمترین سد استان به دلیل تامین آب شرب مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال قبل با ۵ درصد کاهش ذخیره مواجه است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت سد سبلان مشگین شهر نیز گفت: در حال حاضر ۳۸.۵ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سبلان ذخیره سازی شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳.۵ میلیون مترمکعب بود.

فضایلی گفت: خوشبختانه سد‌های ارس و خداآفرین بعنوان دو سد تاثیرگذار در شمال استان نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این دو سد در شمال استان بعمل آمده است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارش‌های مناسب در ماه اول سالجاری عنوان کرد: علی رغم بارش‌های اتفاق افتاده در ماه‌های اخیر در سطح استان، متاسفانه شاهد رواناب‌های تاثیرگذار در رودخانه‌های استان نبوده ایم و هموطنان همچنان باید در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی بعنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده منابع آبی باید ضمن رعایت الگوی کشت، در مصرف آب دقت نماید تا در ماه‌های گرم سال با مشکل مواجه نشویم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.