همدان؛

بایدها و نبایدهای لازم در هنگام سفر

پزشک اورژانس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی بایدها و نبایدهای مصرف مواد غذایی و هشدارهای لازم در هنگام سفر را تشریح کرد.

بایدها و نبایدهای لازم در هنگام سفر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر قاسمی با بیان اینکه مشکلات گوارشی یکی از دلایل اصلی مراجعان به اورژانس در ایام نوروز است، گفت: عدم رعایت رژیم غذایی و اسراف در مصرف تنقلات بخصوص توسط افرادی که بیماریهای خاص مانند دیابت، فشار خون، نقرس و... دارند، از عمده دلایل این مراجعات است.

وی انجام چکاپ و مشورت پیش از سفر با پزشک برای بیماران مانند دیابتی‌ها، فشار خونی‌ها و... را ضروری دانست و تأکید کرد: هر گونه احساس درد در ناحیه سر، معده، ناحیه سمت چپ قفسه سینه و درگیری آن با دست چپ و تنگی نفس و... باید جدی تلقی شود و به دور از هرگونه استرس به نخستین مرکز درمانی مراجعه شود.

 قاسمی با اشاره به افزایش مسمومیت‌های غذایی در هنگام سفر گفت: برای جلوگیری از هرگونه مسمومیت غذایی، تأکید اصلی ما بر استفاده از غذای ساده و سالم در بین راه است. اما اگر چنانچه به هر دلیل فردی دچار مسمومیت شد تا زمان رساندن فرد به مرکز درمانی، خوردن ماست، سیب درختی پوست کنده و موز توصیه می‌شود؛ هر چند در حالت مسمومیت شدیدی که با تهوع همراه است توصیه ما رساندن سریع بیمار به پزشک است.

پزشک اورژانس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی به مردم توصیه کرد به منظور آغاز یک سال پر نشاط ضمن پرهیز از اسراف در مصرف تنقلات و شیرینی، با استراحت و خواب مناسب، لحظات شاد و توأم با تندرستی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.