همدان؛

2 هزارهمدانی ایام نوروز زائر عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت استان همدان از اعزام ۲ هزار نفر از مردم همدان در قالب ۵۰ کاروان ایام نوروز به زیارت عتبات عالیات خبر داد.

مشرف شدن 2 هزار نفر از همدان در ایام نوروز به عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن ساغرچی گفت: اعزام به عتبات عالیات در نوروز 96 نسبت به سال جاری دو برابر شده است به طوری که 2 هزار نفر از مردم همدان در قالب 50 کاروان به حرمین امامین(ع) مشرف می شوند.

وی با بیان اینکه پیش ثبت نام برای عتبات عالیات از دهه فجر به مدت 10 روز انجام شد بیان کرد: 5 هزار نفر در پیش ثبت نام عتبات عالیات ثبت نام کردند .

وی افزود: پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام قرعه کشی ها انجام و اولویت های یک تا 10 مشخص شدند که از دوم اسفند ماه جاری به زائران جهت ثبت نام در کاروان ها تماس گرفته شد و افراد ذخیره می توانند از 7 اسفند نسبت به ثبت نام عتبات عالیات در سامانه حج و زیارت اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه 33 دفتر زیارتی در استان همدان فعالیت می کنند، اظهار کرد: زائران به هیچ وجه فریب افراد سودجوء را نخورند و امنیت سفر خود را با ثبت نام در کاروان های حج و زیارت تأمین کنند.

ساغرچی از افزایش 20 درصدی نرخ کاروان های هوایی عتبات عالیات خبر داد و بیان داشت: هر زائر برای اعزام به عتبات عالیات با کاروان های هوایی باید یک میلیون و 900 هزار تومان پرداخت کنند.

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: مشکلات امنیتی در شهر مقدس سامرا برطرف شده و 80 درصد کاروان های زیارتی استان مجوز حرکت به این منطقه را دارند.

وی با بیان اینکه قیمت کاروان های زمینی 900 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: قیمت های کاروان های عتبات عالیات براساس درجه بندی نوع هتل، غذا و... متفاوت است.

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: مشکلات امنیتی در شهر مقدس سامرا برطرف شده و 80 درصد کاروان های زیارتی استان مجوز حرکت به این منطقه را دارند.

ساغرچی ابراز کرد: به جهت افزایش تعداد متقاضیان به عتبات عالیات در ایام تعطیلات نوروزی دو پکیچ 7 و 5 روزه برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمامی دفاتر زیارتی برای هر زائر پوشش بیمه ای تا سقف 200 میلیون تومان و ارائه خدمات درمانی در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین را در نظر گرفتند.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.