همدان؛

آغاز فعالیت ستاد نوروزی شهرداری همدان از 26 اسفند

شهردار همدان از فعالیت ستاد نوروزی شهرداری همدان در 26 اسفند ماه خبر داد.

آغاز فعالیت ستاد نوروزی شهرداری همدان از 26 اسفند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدمصطفی رسولی ظهر امروز در ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همدان با اشاره به اینکه باید شهر را برای پذیرایی ازمسافران نوروزی آماده کرد افزود: از امروز پاکسازی شهر، رنگ‌آمیزی جداول، شستشوی معابر و محلات در شهر همدان آغاز شده است .

وی ادامه داد: کارگاه‌های فضای سبز در حال آماده‌سازی است و گونه‌های فصلی در سطح شهر همدان کاشت می‌شود.

رسولی به نصب المان‌ها برای ایام نوروزاشاره کرد وگفت: با پیگیری‌های انجام شده طراحان متعددی از نقاط محتلف کشور برای شهرداری همدان طرح ارائه دادند که قرار است تعدادی از المان‌ها در سطح شهر همدان دائمی شود.

شهردار همدان یکی از مشکلات اساسی حوزه گردشگری همدان را فعالیت خانه‌مسافرهای غیرمجاز برشمرد خاطر نشان کرد: ساماندهی خانه مسافرها باید از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان به صورت جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در ستاد اسکان مسافران نوروزی شهرداری همدان محلی برای نماینده خانه‌مسافرها دیده شده است، اضافه کرد: خانه مسافرها باید از طریق اداره کل میراث فرهنگی و پلیس اماکن ساماندهی خانه مسافرها را در دستور کار قرار دهد.

رسولی با اشاره به اینکه متولی اصلی ساماندهی خانه مسافرها اداره کل میراث فرهنگی است، بیان کرد: این خانه مسافرها باید به گونه‌ای فعالیت کنند تا مشکلی در پذیرایی از مهمانان نوروزی ایجاد نشود چرا که عملکرد این خانه مسافرها به پای مدیران و استان نوشته می‌شود.

وی بیان کرد: برخی از این منازل با قیمت بالا و امکانات پایین به مسافران خدمات می‌دهند که برای نوروز این روند باید تغییر کند چراکه اقدامات سو این گونه افراد سبب آسیب به حوزه گردشگری استان همدان می‌شود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه شهرداری همدان همکاری لازم را با متولی ساماندهی خانه مسافرهای همدان داشته ولی پیگیری لازم از سوی وی انجام نشده است، گفت: با نصب دو کانکس در ورودی شهر نمی‌توان مشکل خانه مسافرها را در شهر همدان حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اسکان مسافران نوروزی با مراکزی است که سرمایه‌گذاری بالایی از گذشته داشته‌اند، بیان کرد: هتل‌ها، مهمانپذیرها و مسافرخانه‌ها در اولویت برای اسکان مسافران نوروزی هستند و ستاد اسکان نوروزی شهرداری همدان نیز باید در این راستا قدم بردارد.

رسولی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود بازار همدان شیفت‌بندی شده و در ایام نوروز به مسافران خدمات دهند، اظهار داشت: ایام نوروز اجازه چادرزنی در پارک‌ها و بوستان‌ها نیست و انتظار می‌رود مسافران نوروزی این موضوع را رعایت کنند.

وی ادامه داد: از روز شنبه 26 اسفند ماه امسال فعالیت ستاد اسکان نوروزی شهرداری همدان در مجتمع عین القضات آغاز می‌شود، همچنین ستاد آموزش و پرورش از امروز برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه شرکت اتوبوسرانی تعطیل نیست و باید در ایام تعطیلات نوروز به مسافران و شهروندان خدمات دهد، افزود: محورهای گردشگری توسط اتوبوسرانی تعیین شده و اتوبوس‌های گردشگری در این محورها خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/ ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.