اصفهان؛

هواشناسی استان اصفهان یکی از ادارات بسیار موفق در کشور است

استاندار اصفهان گفت: اصفهان در میان چند استان خشک ایران قرار دارد که با توجه به این موضوع باید از یافته‌های هواشناسی استان اصفهان بهتر و بیش از پیش بهره‌گیری کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از تجهیزات جدید اداره هواشناسی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: شاید تا چند سال قبل، عامه مردم از جایگاه هواشناسی بی‌اطلاع بوده و توجهی به یافته‌ها و داده‌های آن نداشتند اما امروز هواشناسی دارای جایگاهی حیاتی و ویژه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در هواشناسی نقش مؤثری را ایفا خواهد کرد، افزود: در خصوص مدیریت بحران نیز مرکز هواشناسی می‌تواند نقش ویژه‌ای داشته باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید اذعان کرد که با همکاری کارشناسان هواشناسی، روز به روز صحت اطلاعات و پیشگویی‌های هواشناسی به استانداردهای بین‌المللی نزدیک‌تر می‌شود.

وی تأکید کرد: شاید هیچ موقع در کشور چنین نگاهی به هواشناسی وجود نداشته که رئیس هواشناسی در اصلی‌ترین شوراهای تصمیم‌گیری حضور داشته باشد؛ در حال حاضر به لحاظ اهمیت این اداره، رئیس سازمان هواشناسی در کل شوراهای تصمیم‌گیری کشور حضور دارد.

زرگرپور با بیان اینکه روز به روز هواشناسی ایران به مرزهای استاندارد جهانی هواشناسی نزدیک‌تر می‌شود، ادامه داد: در استان اصفهان شرایط ویژه‌ای وجود دارد چراکه این استان، استانی صنعتی بوده و در علم و تکنولوژی جایگاه خاصی دارد؛ در حال حاضر درصدد پیشرفت علم و تکنولوژی در استان اصفهان هستیم.

وی بیان داشت: در بخش کشاورزی، کشاورزان استان اصفهان بسیار پیشرفته کار می‌کنند و نه تنها این افراد در استان‌های دیگر مشغول هستند، بلکه قصد دارند تا فعالیت‌های خود را در خارج از کشور نیز ادامه دهند.

استاندار اصفهان در رابطه با پیشرفت صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: میزان آمار سفر گرشگران خارجی به استان اصفهان نسبت به قبل 4 برابر شده است؛ همچنین روز به روز گردشگران داخلی در استان اصفهان نسبت به گذشته بیشتر می‌شوند.

وی عنوان کرد: استان اصفهان در کنار همه مزایایی که دارد، یک استان خشک است چراکه این استان تنها به اندازه یک‌ششم میزان بارش‌های استاندارد جهانی بارش دارد.

زرگرپور با بیان اینکه در حال حاضر هواشناسی استان اصفهان یکی از ادارات بسیار موفق در کشور است، اضافه کرد: اصفهان در میان چند استان خشک ایران قرار دارد که با توجه به این موضوع باید از یافته‌های هواشناسی استان اصفهان بهتر و بیش از پیش بهره‌گیری کرد.

وی عنوان کرد: نیازمند تجهیز هواشناسی استان اصفهان به بهترین تجهیزات روز و تراز اول هواشناسی استاندارد هستیم چراکه اصفهان معین استان تهران است و در آمار حوادث و بحران‌ها این استان پس از پایتخت مورد توجه است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان از لحاظ تکنولوژی و صنعت همیشه برتر بوده بنابراین باید در هواشناسی هم بهترین جایگاه را داشته باشد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه اصفهان اعم از طرح‌های توسعه عمرانی، افزود: این یکی از دردهای استان اصفهان این است که روند پروژه‌هایی مانند قطار شهری، مصلی و... در استان اصفهان بیش از 10 سال طول کشیده است.

زرگرپور با بیان اینکه ظرف 3 سال اخیر هواشناسی حرکت‌های مؤثری را در استان اصفهان داشته است، تصریح کرد: استانداری اصفهان آمادگی این را دارد تا در حد توان از هواشناسی استان اصفهان هر نوع حمایتی را انجام دهد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان 3 ایستگاه هواشناسی جاده‌ای وجود دارد، اظهارداشت: 20 درصد از مسافران کل کشور از راه‌های مواصلاتی استان اصفهان عبور می‌کنند، به همین خاطر نیاز است تا تعداد ایستگاه‌های جاده‌ای هواشناسی در استان اصفهان افزایش یابد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.