بهترین امکانات هواشناسی در استان اصفهان راه‌اندازی شده‌اند

رئیس سازمان هواشناسی گفت: استان اصفهان به عنوان استان معین در اولویت‌های سازمان هواشناسی کشور است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داود پرهیزکار پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح از تجهیزات جدید اداره هواشناسی استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز خروجی کارهایی که توسط هواشناسی استان اصفهان انجام شده، مورد تائید استانداری و سازمان هواشناسی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بهترین امکانات هواشناسی اخیراً در استان اصفهان راه‌اندازی شده‌اند، افزود: استان اصفهان به عنوان استان معین در اولویت‌های سازمان هواشناسی کشور است.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه 100 میلیارد تومان (30میلیون دلار) میزان اعتبار سازمان هواشناسی کشور در یک سال است، تصریح کرد: کشور چین 6 برابر کشور ما مساحت دارد که باید 6 برابر بیشتر از اعتبارات هواشناسی ایران داشته باشد که بر این اساس 180 میلیون دلار می‌شود اما هواشناسی در کشور چین بیش از 3 میلیارد دلار اعتبار دارد.

وی تأکید کرد: شاهد هستیم که با همین اعتبارات مالی در ایران هواشناسی بسیار حرکت‌های خوبی را آغاز کرده است و سعی کرده تا اطلاعاتی که به مردم ارائه می‌دهد، کاربردی باشند چرا که همه به هواشناسی نیاز دارند.

پرهیزکار ادامه داد: رویکرد توجه مردم به هواشناسی را شاهد هستیم و در سال 95 نسبت به سال 92 بیش از 4 برابر افزایش میزان مراجعه مردم و توجه مردم به سازمان هواشناسی را داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: برنامه دیگر هواشناسی تهک جاده‌ای است که در  صورت فراهم شدن امکانات آن در سال 96 اجرایی خواهد شد،  برای اجرایی کردن تهک جاده‌ای، هواشناسی استان اصفهان را در اولویت‌های خود قرار می‌دهیم چرا که در مرکز کشور قرار گرفته و شاهراه‌های جاده‌ای است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.