اصفهان؛

کاهش 66 درصدی بارش‌ها در شرق اصفهان

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: منطقه شرق اصفهان نسبت به میانگین بلندمدت بیشترین خشکسالی را با 66 درصد کاهش بارش داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید بیجندی دیشب در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی دو پروژه در اداره کل هواشناسی استان اصفهان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی در ایام نوروز، افزود: طبق سال‌های گذشته از 25 اسفند ماه ستاد سفر استان راه‌اندازی شده و نسبت به آگاه‌سازی مسافران اقدام می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به آمار بارش‌ها ادامه داد: میانگین وزنی بارش تا اول اسفند ماه امسال 72 میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلند مدت 26 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

بیجندی با بیان اینکه میانگین دمای اسفند و فروردین طبیعی خواهد بود، اضافه کرد: از نیمه دوم اسفند و به ویژه در هفته چهارم تا شروع بهار در غرب و جنوب غرب بارش‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم اما با توجه به کمبود نزولات جوی در ماه‌های اخیر بارش زیادی متوجه استان اصفهان نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چند ایستگاه هواشناسی در استان فعال است، تصریح کرد: 24 ایستگاه سینوپتیک، 131 باران‌سنجی، 19 اقلیم شناسی، یک ایستگاه سنجش اوزون و یکی ویژه بررسی آلودگی هوا در استان اصفهان فعال هستند؛ سایت هواشناسی هم دهم هر ماه به‌روز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در پایان با ارائه آمار بیان کرد: منطقه شرق اصفهان نسبت به میانگین بلندمدت بیشترین خشکسالی را با 66 درصد کاهش بارش داشته و از طرف دیگر، خوانسار با 75 درصد افزایش نسبت به میزان بلندمدت بیشترین آمار بارش‌ها را در سال جاری به خود اختصاص داده‌ است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.