اصفهان؛

پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نيازمند نقشه راه در دستگاه ها است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تمامی مسائل اجتماعی با كار انتظامی قابل حل نيستند بلکه تمامی دستگاه ها برای پيشگيری از آسيب های اجتماعی در جامعه باید وارد میدان شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار "عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: امروز نيروي انتظامي به اين نتيجه رسيده كه مسائل اجتماعي صرفا از طريق كار انتظامي قابل حل نيستند و بايد براي رفع آنها همه دستگاه ها و سازمان ها وارد ميدان شوند. چرا كه بسياري از مشكلات و آسيب هاي اجتماعي به دليل فراهم شدن زمينه هاي آن در جامعه است كه اگر جلوي اين بسترها و زمينه ها توسط ديگر دستگاه ها گرفته شود به مرحله برخورد هاي انتظامي و قضائي نخواهد رسيد.

وي با بيان اينكه در برخي موارد شاهد جزيره اي عمل كردن در دستگاه ها و سازمان ها و پراكندگي در برخورد با آسيب هاي اجتماعي بوده ايم اظهار داشت: به نظر مي رسد امروز تجميع نظرات همه دستگاه ها، ادارات و سازمان ها در زمينه نحوه برخورد با آسيب هاي اجتماعي بايد به يك اصل اساسي و الويت دار تبديل شود.

فرمانده انتظامي استان خاطر نشان كرد: پليس اصفهان با اشرافيتي كه در خصوص آسيب ها و تهديدات دارد در زمينه ايجاد تعامل بين دستگاه ها پيش قدم شده و هم اكنون ارتباط خوبي بين پليس استان و حوزه اجتماعي استانداري اصفهان، بهزيستي،شهرداري ها، آموزش و پرورش ،مراكز دانشگاهي ، مشاوره اي و ديگر سازمان ها و ادارات برقرار است.

اين مقام انتظامي بيان داشت: خوشبختانه امروز همه دستگاه ها و ادارات استان به يك وحدت نظر رسيده اند كه تهديد دشمن در زمينه رواج آسيب هاي اجتماعي در جامعه جدي است و بيشترين آفتي كه به بدنه سنين پائين و نسل جوان جامعه وارد مي شود به خاطر وجود همين آسيب ها است.

سردار آقاخاني در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي پليس از روند آسيب هاي اجتماعي در سطح استان اصفهان چگونه است گفت: آمارها نشان مي دهد با وحدت عملي كه بين مراكز علمي، مراكز مشاوره اي، بهزيستي، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، امور اجتماعي استانداري، شهرداري ها، اداره ارشاد و ديگر سازمان ها به وجود آمده توانسته ايم يك توقف نسبي در برخي تهديد ها و آسيب هاي اجتماعي در سطح استان به وجود آوريم.

وي تصريح كرد: اين موضوع نشان مي دهد كه كار جمعي كردن، وحدت و انسجام بين دستگاه ها مي تواند در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي تاثير گذار باشد و در مجموع به روند كاهش آسيب ها در استان خوش بين هستيم چرا كه اين موضوع دغدغه اول همه مسئولان و دستگاه هاي استان است.

اين مقام مسئول با تاكيد بر لزوم تهيه نقشه راه براي دستگاه ها و سازمان ها در خصوص پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مورد نظر مقام معظم رهبري گفت: در اين زمينه شهرداري اصفهان چنين نقشه اي را تهيه كرده كه در آن به نكات قابل توجهي نيز اشاره شده و در مجموع تيم قوي در اين زمينه فعال هستند.

وي افزود: البته اين نقشه برخي كاستي هايي هم دارد و نيازمند بررسی كارشناسي بيشتري است و فرماندهي انتظامي استان نيز در جلسات آن شركت و نظرات خود را اعلام كرده كه معتقديم با عملي شدن اين نقشه راه در دستگاه ها، اصفهان به استان نمونه كشوري در خصوص پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي تبديل شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.