اصفهان؛

تاکید بر ساماندهی منطقه «حصه»

فرماندار اصفهان گفت: عملیاتی کردن 6 گام طرح ساماندهی حصه، ازجمله وظایف کمیته ساماندهی منطقه حصه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فضل‌الله کفیل در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با تأکید بر اهمیت برجسته کردن نکات مثبت مناطق و محلات، خاطرنشان کرد: برجسته کردن فاکتورهای مثبت در مناطقی که دارای فاکتورهای منفی هستند، در کنترل و بازدارندگی در آن مناطق، بسیار مؤثر است.

وی اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه بسیج و دستگاه‌های مختلف در منطقه حصه اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نگاه منفی به منطقه حصه، ناشی از اقدامات متفرق و جزیره‌ای در قالب کمک به این منطقه و ساکنین آن است که فاقد سنجش و خروجی بوده و باید تدابیری در این راستا صورت پذیرد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه اقدامات انجام شده باید دارای بازخورد و قابل سنجش در مدت زمان مشخصی باشد، اظهار داشت: باتوجه به اقدامات صورت گرفته در منطقه حصه، این منطقه همچنان نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثری بوده و طرح ساماندهی منطقه حصه در زمینه اعتیاد و مواد مخدر و مسائل اجتماعی، مصوب و قابل اجرا خواهد بود.

کفیل بر مشارکت دستگاه‌های مختلف جهت اجرای این طرح، تأکید کرد و گفت: کمیته ای با عنوان ساماندهی منطقه حصه با محوریت اداره بهزیستی شهرستان، با دبیری بسیج و متشکل از معاونت فرهنگی شهرداری منطقه، اداره ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و سازمان فنی و حرفه‌ای و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و خیریه‌ها متناسب با وظایف آن‌ها تشکیل و اقدامات لازم پیرامون ساماندهی این منطقه در زمینه مسائل اجتماعی صورت پذیرد.

وی افزود: عملیاتی کردن 6 گام طرح ساماندهی حصه، ازجمله وظایف کمیته ساماندهی منطقه حصه است که کسب اطلاعات و آمار کامل و دقیق از این منطقه، راهگشا و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار اصفهان اجرای صحیح گام نخست این طرح را نقشه راه و از وظایف اصلی این کمیته دانست و عنوان کرد: این کمیته ظرف مدت یک ماه و در جلسه آتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، گزارشی از بانک اطلاعات و آمار منطقه حصه در ابعاد جمعیتی، اجتماعی و موضوعات دیگر ارائه نماید.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها، در بسترسازی که از دیگر وظایف این کمیته است، ورود فعالی داشته و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

کفیل با تأکید بر ساماندهی خیریه‌های فعال در منطقه حصه، اظهار داشت: این کمیته نسبت به شناسایی خیریه‌های موجود در بانک اطلاعاتی اقدام و از آن‌ها جهت شرکت در جلسات کمیته ساماندهی منطقه حصه دعوت شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.