کرمانشاه/

جمع آوری معتادان با توجه به ظرفیت محدود اردوگاه‌ها تنها یک مسکن است

‌فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: جمع آوری معتادان با توجه به ظرفیت محدود اردوگاه‌های نگهداری آنها تنها یک مسکن موقت است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سردار کریم کشوری، حضور معتادان ولگرد در سطح شهر را موجب تهدید سلامت و امنیت جامعه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برخی از این معتادان دچار بیماری‌ها و زخم‌های عفونی هستند که این امر می تواند تهدیدی برای سلامت جامعه باشد.

کشوری با بیان اینکه 70 تا 80 درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان ولگرد انجام می شود، عنوان کرد: همین امر موجب ایجاد آزار بسیاری برای مردم شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این افراد برای تامین پول خرید مواد، جرایم دیگری نیز مرتکب می شوند که از جمله آنها می توان به خرده فروشی مواد و فروش مواد روانگردان اشاره کرد.

کشوری تصریح کرد: علاوه بر وقوع جرائم مختلف توسط معتادان ولگرد، وجود این افراد در جامعه می تواند چهره ناخوشایندی برای شهر درست کند.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ضرورت جمع آوری معتادان ولگرد کاملا محسوس است و این افراد باید از سطح جامعه جمع آوری و ساماندهی شوند.

کشوری عنوان کرد: مسئولیت جمع آوری، نظارت و برنامه ریزی برای معتادان ولگرد بر عهده شورای هماهنگی مواد مخدر استان است و در همین راستا همه نهادهای زیرمجموعه این شورا از جمله نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی باید در امر جمع آوری و ساماندهی این افراد مشارکت کنند.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه طرح پاکسازی و جمع آوری معتادان ولگرد بر عهده نیروی انتظامی بوده که در همین راستا سال گذشته طی 400 مرحله گسترده و محدود جمع آوری معتادان ولگرد، بیش از هزار نفر از این معتادان جمع آوری و تحویل اردوگاه درمانی سراب نیلوفر شده اند.

کشوری با پیش بینی وجود 3000 تا 3500 معتاد ولگرد در سطح استان، خاطر نشان کرد: طرح پاکسازی و جمع آوری این افراد در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت محدود اردوگاه های ویژه معتادان ولگرد، عنوان کرد: این افراد جمع آوری و تحویل اردوگاه می شوند، اما در زنجیره بعدی که مربوط به نگهداری و ساماندهی این افراد است مشکلاتی وجود دارد.

کشوری با بیان اینکه نگهداری این افراد هزینه بر است، گفت: ضرورت استفاده از توان سمن ها نیز در این زمینه احساس می شود.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه موضوع ظرفیت سازی در راستای ساماندهی معتادان ولگرد در شورای هماهنگی مواد مخدر استان مطرح شده و بر استفاده از ظرفیت سمن ها در این زمینه تاکید شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر و با توجه به ظرفیت محدود سمن ها، جمع آوری معتادان ولگرد تنها می تواند یک مسکن باشد و ضرورت دارد تا هر چه سریعتر در جهت افزایش ظرفیت اردوگاه ها اقدام شود تا بتوان این افراد را به طور کامل از سطح جامعه جمع آوری کرد.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، معتادان ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.