اصفهان؛

13 درصد معتادان دانش‌آموز هستند

مسؤول دفتر سیاسی فرمانداری شهرضا گفت: اگر در دهه ۸۰، ۳۰ هزار دانش‌آموز داشتیم که برای یک بار از مواد مخدر استفاده کرده‌اند، در سال ۹۰ این آمار به ۴۵ هزار نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا انصاریپور در شورای فرهنگی اجتماعی شهرضا با بیان اینکه نخستین اولویت ما در مسائل اجتماعی اعتیاد است، اظهار کرد: در مسأله اعتیاد یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های امروز کاهش سن اعتیاد در جامعه است که به یک واقعیت تبدیل شده است.

وی با اشاره به فراگیری استفاده از مواد مخدر صنعتی در جامعه افزود: در سال 87 بالغ بر 30 هزار مصرف کننده نوجوان مواد مخدر داشتیم که این میزان در سال 90 برابر با 13 درصد کل معتادان موجود در جامعه بوده است که همگی خود معرف بودند.

مسؤول دفتر سیاسی فرمانداری شهرضا ادامه داد: آموزش و پرورش منکر این تعداد از معتاد در مدارس می‌شود که خود آسیبی در زمینه بررسی این موضوع در آموزش و پرورش است.

وی یکی از دلایل رواج اعتیاد در بین نوجوانان را کنجکاوی آن‌ها دانست و تصریح کرد: نقش والدین معتاد و گروه همسال آلوده به مواد مخدر در گرایش نوجوانان به مواد مخدر در درجه‌های بعدی اهمیت قرار دارند.

انصاریپور با بیان اینکه سازمان‌ها و ادارات در بحث مبارزه با مواد مخدر بسته عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر ما در دهه 80، 30 هزار دانش‌آموز داشتیم که برای یک بار از مواد مخدر استفاده کرده‌اند، در سال 90 این آمار به 45 هزار رسیده است که زنگ خطری برای همه ما به حساب می‌آید.

وی با اشاره به لزوم افزایش نظارت‌ها در مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس، گفت: باید به دنبال تربیت نسلی باشیم که عاری از وسوسه نسبت به مواد مخدر باشند.

مسؤول دفتر سیاسی فرمانداری شهرضا با انتقاد از برخی موازی کاری‌ها در کارگروه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، اذعان کرد: ما چندین کارگروه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی داریم که باید به سمت ادغام آن‌ها و تجمیع اقدامات انجام شده حرکت کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که دلیل عدم اجرای مصوبات توسط برخی دستگاه‌ها است، این است که هنوز زنگ خطر اعتیاد و به ویژه موج سوم آن برای بسیاری از دستگاه‌ها به صدا در نیامده است.

انصاریپور در پایان با بیان اینکه روند آموزش و پرورش باید به سمت مسائل فرهنگی حرکت کند، عنوان کرد: رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به سمت آموزش و پرورش و کاهش میزان گرایش به اعتیاد در بین دانش‌آموزان و دانشجویان است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.