اصفهان؛

کشف 40 تُن مواد مخدر در 11 ماه امسال در استان اصفهان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در استان در 11 ماه امسال به 40 تُن رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی هادی زاده امروز در کارگاه آموزشی' مدرسین میانی طرح توانمندسازی دانش آموزان نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان' افزود: این میزان تنها 20 درصد از مواد مخدر موجود در استان را تشکیل می دهد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 650 مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان هم در این کارگاه گفت: مبارزه با آسیب های اجتماعی و مواد مخدر باید از سطح مدارس شروع شود.

محمدحسن قائدیها با اشاره به اینکه طرح کرامت بصورت پایلوت در شهرستان های فلاورجان و پیربکران در حال انجام است، افزود: در این طرح 34 هزار نفر از والدین دانش آموزان، یکهزار و 500 نفر از کارکنان و 27 هزار نفر از دانش آموزان تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 40 درصد در پوشش طرح کرامت پیشرفت داشته ایم، افزود: در شهرستان فلاورجان بالای 40 درصد افراد تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که امیدواریم در آینده به پوشش صددرصدی دست پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در راستای اجرای این طرح، سرود 'نه بگو به اعتیاد' در سطح همه مدارس این دو شهرستان اجرا شده است.
قائدیها با بیان اینکه مهارت زندگی و خروجی سالم از مدارس با تدریس ریاضی، فیزیک و شمی بدست نمی آید، گفت: در صورتی که یک روز دبیر فیزیک سر کلاس درس حاضر نشود همه اولیاء دانش آموزان معترض می شوند اما اگر یکروز نماز جماعت برگزار نشود کسی پیگیری نمی کند.

قائدیها گفت: امروز حوزه آموزش بر پرورش سلطه پیدا کرده است.
وی با اشاره به اهمیت مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی گفت: امروز آموزش و پرورش در زمینه اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی با مشکلاتی مواجه است.

'طرح کرامت' یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است که با همکاری سازمان بسیج مستضعفان بصورت پایلوت در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر در استان‌های اصفهان و همدان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شده است.
در این طرح برنامه‌ای با عنوان 'توانمندسازی معلم، دانش‌آموز و خانواده در مدارس' با هدف پیشگیری از تمایل به اعتیاد در کنار مساله درمان پیگیری می‌شود.
برخورد با خرده‌ فروشان، پاک‌سازی محلات و ساماندهی معتادان متجاهر از جمله مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

کیفی سازی مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر، تشکیل انجمن صنفی برای مراکز mmt، ایجاد مراکز ترک اعتیاد، اصلاح قوانین، ضرورت توجه به ادامه درمان معتادان، ورود طلاب و حوزه های علمیه و ایجاد اردوگاه مناسب برای ترک اعتیاد معتادان پرخطر از جمله اهداف طرح کرامت برای مبارزه با مواد مخدر است.
دو شهرستان ملایر و فلاورجان در استان های همدان و اصفهان بعنوان آزمونه اجرای طرح ملی کرامت در راستای مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده اند و قرار است این طرح در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.

شهرستان فلاورجان در 15 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
میانگین ابتلا به مواد مخدر در کشور 2 و 6 دهم و در استان اصفهان 1 و 9 دهم اعلام شده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، در این استان حدود 96 هزار معتاد وجود دارد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.