کرمان؛

تجارت حلال را دریابیم ازصادرات نفت بی نیاز می شویم

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پتانسیل ها در ایران در زمینه تجارت حلال به شکلی است که نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد.

تجارت حلال را دریابیم ازصادرات نفت بی نیاز می شویمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، وحید مرندی مقدم گفت:  بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی درون نگری و برون زایی 2 مورد از مولفه های اقتصاد مقاومتی است و بر این اساس باید به پتانسیل های درون کشور توجه کرده و برای ایجاد ارزش افزوده آنها را به سمت خارج از کشور سوق دهیم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران افزود: شورای سیاست گذاری تجارت حلال به ریاست وزیر صنعت، معدن و تشکیل و چهار کمیته فقهی، فناوری، تجارت و استانداردسازی در آن فعال است.

وی ادامه داد: امیدواریم این شورا برای فعالان صنعت حلال تسهیلاتی فراهم کند تا سهم جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای هدف در زمینه تجارت حلال افزایش دهد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز گفت: 6 پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه استاندارد سازی ارائه شده که چهار پروژه از این تعداد به صورت 100 درصد عملیاتی شده است.

علی بیک زاده افزود: اداره کل استاندار استان کرمان در زمینه حد مجاز آلاینده ها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بر روی پنج محصول کار کرده که در رابطه با چهار محصول پسته، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و کاهو نتیجه گرفته است.

وی بیان کرد: تصدی گری استاندارد را به بخش خصوصی واگذار کردیم و 90 شرکت و آزمایشگاه در استان کرمان شکل گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: با همکاری استانداری کرمان، دانشگاه شهید باهنر، ولیعصر (عج) رفسنجان و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان کمیته فنی هیدرومتیک آب برای اولین بار در استان تشکیل شده است.

کار این کمیته کار بروی عناصرموجود در آب وبررسی کیفیت آن است همچنین به زودی مرگز استاندارد غرب استان نیز به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار