کرمان؛

بررسی نقش بسته بندی در بازارهای بین المللی

بسته بندی در تولید ثروت موثره و ایران کشوری است که در این صنعت حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، همایش نقش بسته بندی در بازارهای بین المللی با حضور کیث آلفرد پیرسون دبیرکل سازمان جهانی بسته بندی در سالن اجتماعات شهید ذکریا رفسنجان برگزار شد.

در این همایش یک روزه آقای پیرسون صنعت بسته بندی را بعنوان یکی از زیرساخت های اقتصادی یک کشور دانست و افزود : بسته بندی در کشور تولید ثروت می کند و ایران یکی از کشورهایی است که در این صنعت حرفی برای گفتن دارد.
وی در ادامه گفت : شرکت های بسته بندی تمرکز خود را بر روی صادرات بیشتر کنند زیرا می تواند صنعت بسته بندی آنان را تقویت کند .
در ادامه آقای میرزایی رئیس امور استان های شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی کشور و رئیس کمیته برند و بسته بندی اتاق بازرگانی کرمان برند و بسته بندی را حلقه گمشده صادرات محصولات کشور دانست و افزود : با پیوستن ایران به سازمان بسته بندی می توانیم کالاهای خوب و مرغوب روانه بازارهای دنیا کنیم.
وی بسته بندی را یک بازاریاب خاموش دانست.
آقای میرزاییان رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان هم برگزاری کارگاه های آموزشی در اتاق بازرگانی در بحث بسته بندی و برند را یکی از فعالیت های مهم اتاق برای ارائه محصولات بهتر و باکیفیت تر به بازار های جهانی دانست
فرماندار رفسنجان هم در ادامه گفت: در زمینه عرضه محصولات در بازارهای جهانی و داخلی و ایجاد ارزش افزوده باید تغییر نگرش صورت گیرد.
حمید ملانوری اظهار داشت: با توجه به فعالیت کشاورزی و کاشت پسته در شهرستان رفسنجان، توجه به سایر ظرفیت‌ها و به ویژه حوزه صنعت کمتر بوده در حالی که در تمام حوزه‌ها قابلیت‌های خوبی داریم.
ملانوری گفت: رفسنجان شهرستانی علمی بوده و پژوهشکده پسته در این شهر مستقر است، بنابراین شایسته نیست که حاصل دسترنج مردم این شهرستان جلوی چشمشان بدون ایجاد ارزش افزوده از دست برود.
وی افزود: اقتصاد و معیشت مردم از محل درآمد پسته است و ضرورت دارد، ارزش افزوده از این محصول نادیده گرفته نشود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار