کرمان؛

اعطاء نشان حلال به چهار کشتارگاه استان کرمان

نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسئله استاندارد غذای حلال از هشت سال قبل مطرح شده است.

 
اعطاء نشان حلال به چهار کشتارگاه استان کرمان
  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حضرت آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در جلسه اقتصاد مقاومتی و اعطای نشان حلال با بیان اینکه کشور ما کشور اسلامی و اهل بیت است همه مردم مراقب و مطابق با ضوابط اعتقادی و دینی عمل می کنند، گفت: یک نظارت دقیق فقهی و نظارتی توسط نظام و حکومت بر تولید غذای حلال وجود دارد.

وی گفت: قریب به یک دهه قبل بخش اقتصادی سازمان کنفرانس اسلامی مسئله استاندارد غذای حلال را مد نظر قرار داد و برنامه ریزی کرد تا استانداردی را تدوین کند که جلسات متعددی در ترکیه برگزار و نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این جلسات شرکت و مطابق به خواست کنفرانس و مطابق با فقه شیعه و نظر مراجع عظام از جمله رهبر معظم انقلاب جزوه ای تدوین شد.

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشتند: برنامه ریزی می شود که هر فرد یا هر تاجر اسلامی تابع هر مذهب اسلامی که باشد به ما مراجعه کرد تولیدات ما را مطابق با سلیقه مذهبی خود ببیند که با این وجود سهم ما به سرعت در بازار غذای حلال بیشتر می شود.

وی در پایان با بیان اینکه نشان حلال جایگاه خاصی در بین کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی که متمایل به غذای حلال هستند دارد، افزود:قریب به 4000 میلیارد دلار حجم مبادلات غذای حلال در دنیا است که کشور ما سهمی نداشته است.

در این مراسم به چهار کشتارگاه  استان کرمان نشان کد حلال اهداء گردید.


انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار