کرمان؛

نظارت مسئولان بر مراکز عرضه غذاهای آماده ضروری است

امام جمعه رفسنجان گفت: مسئولان مربوطه بر مراکز عرضه غذاهای آماده نظارت و کنترل داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان  صبح امروز در حاشیه افتتاح جشنواره غذای سالم در عمارت گلستان امین این شهر اظهار داشت: امیدواریم این جشنواره که در راستای سلامت خانواده‌ها برگزار شده، اثرات خوبی داشته باشد.

وی بیان داشت: غذاهای زیان‌آور زیادی در سطح جامعه عرضه می‌شود ازجمله غذاهای آماده و فست‌فود که شایسته است، دستگاه‌های مرتبط و مسؤولان امر کنترل و نظارت داشته باشند و از اعطای مجوز برای توزیع این نوع غذاها خودداری شود.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه بانوان در خانه به امر آشپزی زمان بیشتری اختصاص دهند و از تشویق برای تهیه غذا از بیرون پرهیز کنند، افزود: غذا در زمان طولانی بهتر و گواراتر تهیه می‌شود نه اینکه با دستگاه‌های مدرن امروزی که به سرعت غذا را آماده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در روایات بهترین جهاد زن را خانه‌داری و خوب اداره‌ کردن خانه دانستند، تصریح کرد: بها دادن به شغل بانوان در بیرون از منزل ظلم به خانواده است، لذا اگر حقوق مردان بیشتر شود، نیازی به کار کردن زن در بیرون از خانه نداریم.

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان هم در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار داشت: از موضوعاتی که به‌ طور جدی به آن تأکید شده است، تحکیم بنیان خانواده است و تغذیه یکی از راه‌های این استحکام به‌ شمار می‌رود.

وی ادامه داد: جامعه برای حیات، حرکت و پویایی به انسان‌های سالم نیاز دارد و مهم‌ترین جایی که انسان سالم می‌سازد، بنیان خانواده است و اگر غذای جسم و روح در خانواده سالم باشد، جامعه‌ای سالم با افراد سالم داریم.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد باید برنامه‌ریزی کنند تا با کمک هم سطح نشاط و سلامت جامعه را بالا ببریم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.