تاج:

اهل پیشگویی نتیجه دربی نیستم/AFC شش میلیارد به فدراسیون بدهکار است/هواداران فوتبال در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: جشن خوبی برای همدلی و کاهش تنش بین استقلال و پرسپولیس برگزار شد. دو تیم همراه کادر فنی خود در اینجا حضور داشتند و مراسم مفیدی بود و نیروی انتظامی سهم به‌سزایی در حفظ امنیت این مراسم داشت.

وی در مورد برگزاری دربی ادامه داد: امسال هر دو تیم شرایط خوبی دارند و پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارد. زمانی هم که این دو تیم در مکان‌های هشتم و نهم هم بودند و یا دیدار این دو تیم با تساوی به اتمام می رسید دربی در کانون توجهات قرار داشت. خوشبختانه هر دو تیم امسال سرحال هستند و در جام باشگاه‌های آسیا هم همزمان حضور دارند. گفتنی است دربی خاصی پیش رو داریم.

تاج در مورد زمان باز شدن درهای ورزشگاه افزود: امسال با سازمان لیگ صحبت کردیم و دیگر خبری از چادرهای شبانه در اطراف استادیوم نیست و بلیت ‌فروشی به صورت الکترونیکی انجام می شود و از ساعت 10 صبح درهای ورزشگاه باز است.

وی در مورد نتیجه دربی عنوان کرد: من اهل پیشگویی نیستم نتیجه دربی هرچه باشد به نفع فوتبال است. اینجا جا دارد از تماشاگران بازی پرسپولیس و تراکتور تشکر کنم که جو سالمی را ایجاد کردند. اما من طرفدار تیم ملی هستم. تقاضا دارم در روز 22 بهمن با اطلاعیه‌ای که ما صادر کردیم روز جمعه همه هواداران فوتبال در تهران به خیابان بیایند و در راهپیمایی شرکت کنند.

تاج تصریح کرد: از همه دعوت می‌کنم که قبل از دربی برای حضور بر سر مزار درگذشتگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حاضر شوند البته علی پروین و جمعی از پیشکسوتان دو باشگاه اعلام آمادگی کردند تا به پاس کسانی که برای دو باشگاه تلاش کرده‌اند در این مراسم شرکت کنند. البته ما قبل از بازی به عنوان نخستین گزارشگر دربی تجلیل خواهیم کرد و در ادامه از داوران نیز به شکلی جداگانه تقدیر خواهد شد.

وی در مورد منابع مالی تیم ملی گفت: ما چند حامی مالی داریم که بخشی از هزینه‌های تیم ملی را تأمین می‌کنند البته AFC حدود 6 میلیارد دلار به ما بدهکار است که امروز بخشی از آن را پرداخت کرد و فدراسیون حدود 400 هزار دلار به استقلال و پرسپولیس داد. البته بخشی از این پول به ذوب‌آهن و دیگر تیم‌ها هم پرداخت شد و بقیه آن متعلق به فدراسیون است. دولت و وزارت ورزش هم قول دادند که بخشی دیگر از هزینه‌ها را قبول کنند تا دغدغه ما کمتر شود.

تاج درباره محرومیت استقلال و دیگر تیم‌ها از جذب بازیکن بیان کرد:‌ باشگاه‌ها باید بدانند تلنگری بود که به ما زده شد و این خطری است که تمام باشگاه‌ها را تهدید می‌کند. باید پول بازیکنان را پرداخت می‌کردند تا کار به اینجا کشیده نشود. امروز درخواست کردم پرونده تمام مربیان و بازیکنان خارجی را که مشکل دارند بررسی شود تا پیش از اینکه با مشکل مواجه شویم موضوع حل شود. متأسفانه ما با دو استاندارد فوتبال را اداره می‌کنیم یکی استاندارد داخلی و دیگری استاندارد فیفا که نباید اینگونه باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان خاطر نشان کرد:‌فدراسیون فوتبال سال آینده باید یا لیگ را تعطیل کند یا اینکه باشگاه‌ها بدهی‌های خود را تسویه کنند. از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خواستیم این 400 هزار دلار را فقط در بخش پرداخت بدهی‌ها هزینه کنند تا سال آینده با مشکل مواجه نشوند. امیدواریم با برنامه‌ای که سال آینده در سطح کلان ورزش رخ می دهد، بودجه این رشته 0.27 درصد افزایش یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار