فتاحی: هواداران شهرستانی شب قبل از دربی به تهران نیایند

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: هیچ امکاناتی برای اسکان هواداران از شب قبل بازی در نظر گرفته نشده است. خواهش می کنم هواداران از شب قبل بازی به ورزشگاه نیایند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فتاحی درباره تمهیدات سازمان لیگ برای دربی 84 پایتخت اظهار داشت: بلیت فروشی به صورت الکترونیکی انجام می شود. در ورزشگاه بلیت فروخته نمی شود. خواهش می کنم تماشاگران در زمان تعیین شده به ورزشگاه آمده و در ساعات اوج ترافیک به ورزشگاه نیایند.
 
وی افزود: هیچ امکاناتی برای اسکان هواداران از شب قبل بازی در نظر گرفته نشده است. از هواداران می خواهم شب قبل از بازی به ورزشگاه نیایند.
 
فتاحی ادامه داد: 50 درصد ظرفیت ورزشگاه در اختیار هواداران پرسپولیس و 50 درصد دیگر در اختیار هواداران استقلال است بنابراین امیدوارم مانند دربی قبلی که هوادارن پرسپولیس بلیط استقلالی‌ها را خریداری کرده و در جایگاه خود نشسته بودند چنین کاری تکرا نشود چرا که به یقین در چنین شرایطی بخشی از ورزشگاه آزادی خالی می‌ماند. به هر حال سامانه هوادار استقلال و  پرسپولیس را از هم تشخیص نمی‌دهد البته ازسال آینده در طبقه دوم هم مانند طبقه اول گیت گذاشته می‌شود. 
 
فتاحی با اشاره به حساسیت دربی تصریح کرد: هر چند دربی برای سازمان لیگ مانن سایر مسابقات است اما حساسیت زیادی در این بازی وجود دارد و امیدوارم رد و بدل شدن گل‌های زیاد کمک کند تا هوادارن از این دیدار لذت ببرند. 
 
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد برنامه های فرهنگی این سازمان برای دربی آتی بیان کرد: قطعا روابط عمومی سازمان لیگ برنامه‌های فرهنگی را  درنظر دارد. دربهای ورزشگاه هم حدود 4 ساعت قبل از دربی و حدود ساعت 10 یا 11 باز می‌شود.
 
فتاحی در مورد اینکه چرا با وجود برگزاری دربی در روز غیر تعطیل ساعت 15 برای این بازی در نظر گرفته شده گفت: می‌توانستیم دربی را مانند دیدار استقلال و السد ساعت 19 برگزار کنیم اما با توجه به اینکه ترافیک غرب تهران در چنین ساعتی در اوج خود قرار دارد و هوا هم سرد است تصمیم گرفتیم شهرآورد 84 ساعت 15 برگزار شود.
 
وی در مورد اینکه آیا قرار است باشگاه استقلال به دلیل اینکه دو روز قبل از دیدار آبی پوشان پایتخت با نماینده قطر بازی تراکتور و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شده از سوی ای اف سی با جریمه 10 هزار دلاری جریمه شود اظهار داشت: این موضوع را از خبرنگاران شنیده‌ام که احتمال جریمه استقلال وجود دارد در حالی که ناظر بازی هنوز گزارشی نداده است، طبق قانون ورزشگاه آزادی 48 ساعت قبل و 24 ساعت پس از بازی استقلال و السد باید در اختیار ای اف سی قرار می‌گرفت، اما طبق هماهنگی‌هایی که با شرکت تبلیغاتی سازمان لیگ انجام شد ورزشگاه آزادی پس از دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی و در فاصله 50 ساعت با دیدار لیگ قهرمانان آسیا به ناظران ای اف سی تحویل داده شد حتی بلافاصله بعد از دیدار لیگ برترتبلیغات ما جمع و ورزشگاه نظافت شد.
 
وی در مورد استراحت کمتر استقلال و پرسپولیس نسبت به حریفان این دو تیم در هفته 22 لیگ برتر ادامه داد: دوست داشتیم فاصله تیم‌های آسیایی یعنی پرسپولیس،‌استقلال و ذوب‌آهن یکسان باشد و ما با توجه به اینکه ذوب‌آهن باید برای رسیدن به تبریز دو سفر انجام دهد امکان تعویق بازی‌های هفته بیست و دوم وجود ندارد. حتی از ای اف سی در خواست کردیم بازی استقلال و السد دوشنبه برگزار شود ولی آنها قبول نکردند چون برنامه خود را از قبل طراحی کرده بودند.
 
فتاحی درباره درخواست کی‌روش مبنی بر تعطیلی رقابتهای لیگ برتر و توجه به برگزاری رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: با توجه به اینکه قرار است تیم‌های ما در آسیا دوم و سوم اسفند و سپس نهم و دهم این ماه بازی کنند نمی‌توانستیم در این فاصله رقابتهای لیگ برتر برگزار کنیم.
 
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد تفاوت رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و لیگ قهرمانان اروپا توضیح داد: در اروپا مسابقات به صورت روتین برگزار می‌شود اما در آسیا اینگونه نیست. برنامه ای اف سی مشکلاتی دارد اما همین که بازی‌ها تغییر کرده جای امیدواری دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۸:۳۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
لنگی که تو شهرستان ها طرفدار نداره فقط تو همون تهران داره چون استقلال تاج بود تو تهران اننقلابیون لنگ را تبلیغ میکردن به همین دلیل تو تهران فقط شاید پرطرفدارتر باشد (تاج کبیر پس پس صغیر بی افتخار)
آخرین اخبار