قزوین؛

افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد استان افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ این صندوق زیر نظر بانک مرکزی با سپرده گذاری خیرین و مردم برای پرداخت تسهیلات به مددجویان ، محرومین و نیازمندان تاسیس شده است .

افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت

سنایی قائم مقام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هم درا ین مراسم با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام قرض الحسنه بسیار سفارش شده است گفت : این صندوق در 31 استان افتتاح شده است .

سنایی افزود : سپرده ای که در این صندوق قرار می گیرد هیچ سودی دریافت نمی کند و فقط بهره اخروی دارد .

وی اضافه کرد : افتتاح این صندوق ها از آذر ماه امسال آغاز شده است و به مدت 2 سال به 50 شعبه افزایش خواهد یافت .

به گفته وی این صندوق در گام اول در مراکز استانها راه اندازی می شود و در شهرستانها به صورت باجه ای فعالیت می کند .

نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم با بیان اینکه افتتاح این صندوق زمینه حمایت از نیازمندان را فراهم کرده است گفت: افرادی که خود نیاز دارند ولی به صورت قرض الحسنه به دیگران کمک می کنند خداوند پاداش متفاوتی به آنان می دهد .

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود : جای اینگونه صندوق ها در استان خالی بود و با افتتاح آن بانکداری اسلامی تحقق می یابد .

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در استان هم در این مراسم گفت : این صندوق برای اشتغال ، ازدواج ، مسکن ، درمان و نیازهای ضروری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و افراد نیازمند تسهیلات پرداخت می کند.

افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت

قافله باشی افزود : 37 میلیارد تومان سرمایه اولیه این صندوقاست که خیران و کمیته امداد استان آن را تامین کرده اند .

به گفته وی ، با سرمایه اولیه این صندوق کمیته امداد امسال 4 هزار و 500 وام اشتغال و 25 هزار وام کارگشایی به مدد جویان پرداخت کرده است .

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه 60 خیر به این صندوق کمک کرده اند گفت : وام اشتغال برای افراد متقاضی 20 میلیون تومان و برای کارگشایی 5 میلیون تومان است

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار قزوین هم گفت : استان در پرداخت تسهیلات از رتبه 30 در سال گذشته به رتبه 8 ارتقاع داشته است .

شاهرخی افزود: سهم وام های خود اشتغالی در استان 19 و نیم میلیارد تومان بوده است که امسال به 80 میلیارد افزایش داشته است و همچنین با توجه به تصمیم شورای بانکها محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در استان وجود ندارد .

میرزایی مدیر کل کمیته امداد استان هم در این مراسم گفت : امسال با پرداخت تسهیلات ، هزار و 800 شغل در استان ایجاد شده است .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.