قزوین؛

تسهیلات بهین یاب رصد می شود

استاندار قزوین گفت : همه تسهیلات پرداخت شده بهین یاب رصد و راستی آزمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در گفت و گوی ویژه خبری سیمای قزوین افزود : قزوین در شاخص نظارت بر این تسهیلات دریافتی از سوی واحدها رتبه اول و در شاخص اخذتسهیلات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد :از ابتدای سال تا کنون هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به  ۹۴۱ واحد تولیدی در استان پرداخت شده است که یک شانزدهم کل تسهیلات اختصاص یافته به این حوزه در سطح ملی را شامل می شود.

همتی گفت : 615 واحد تولیدی در استان تعطیل است که 60 درصد این واحد ها مربوط به دولت گذشته است.

استاندار با بیان اینکه در استان با انباشت جمعیت بیکاران مواجه ایم ، افزود : مهاجر پذیر بودن استان،حفظ اشتغال موجود واحدهای تولیدی باعث شده که شاید در گام اول آمار اشتغالزایی به چشم نیاید اما این آمارها واقعی و براساس شاخص ها و قواعد دقیق علمی و بین المللی تهیه شده است.

وی ادامه داد:هیچ گونه خدشه ای بر آمارهای اشتغالزایی استان وارد نیست و قرص و محکم پای این آمارها ایستاده ایم .

همتی گفت:صادرات استان قزوین در دولت گذشته 350 میلیون دلار بود و این رقم در حال حاضر  پس از برجام از مرز 480 میلیون دلار فراتر رفته است.

استاندار با اشاره به بحران آب در استان گفت : اجرای سیستم های آبیاری نوین،تغییر الگوی کشت و بستن چاه های غیر مجاز،توسعه گلخانه ها از جمله برنامه های اساسی دولت در ساماندهی و مدیریت بهینه آب است که با جدیت در استان در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد :اجرای طرح انتقال آب سد طالقان به استان از مصوبات سفر رییس جمهور است که در حال حاضر آگهی مناقصه ان منتشر شده و 37 شرکت پیمانکار داخلی و خارجی در این مناقصه اعلام آمادگی کرده اند.

همتی اظهار امیدواری کرد : پیمانکار این طرح تا نیمه اول اسفند ماه مشخص شود.

استاندار درباره پایه اعتباری استان گفت : این پایه از گذشته و از بدو تاسیس استان ضعیف گذاشته شده است اما با دستور رئیس جمهور و پیگیری های معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور بیشترین درصد افزایش بودجه امسال مربوط به استان قزوین است .

همتی با اشاره به  ارزیابی مدیران استان افزود :مدیرانی که در استان منصوب و به کار گرفته می شوند براساس میزان پایبندی به ارزش های اسلامی و انقلابی و کارآمدی و توانمندی به کار گرفته می شوند ومن در انتصاب و به کارگیری مدیران تا شخصا به نتیجه نرسم از کسی استفاده نمی کنم.

استاندار با تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه به حوزه فرهنگ افزود : بنیه مجتمع های فرهنگی در استان ضعیف است و برای جبران این نقیصه در سفر رییس جمهور 20 میلیارد تومان برای تکمیل و راه اندازی تالار شهر قزوین تخصیص یافت.

ساخت سالن ورزشی 6 هزارنفره، احداث واحدهای آموزشی، تکمیل راه رحیم آباد و همچنین راه قزوین- الموت- تنکابن ،دوخطه کردم راه آهن قزوین- تهران و راه آهن قزوین - بویین زهرا -قم از دیگر موضوعاتی بود که در این گفت وگوی ویژه خبری از سوی استاندار مطرح شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.