قزوین؛

ضرورت اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار

استاندار قزوین گفت : اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار نیازمند تلاش شبانه روزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی افزود: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی باید در زمینه تجهیز اراضی کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری شبانه روزی فعالیت کنند و حتی روز ۱۳ فروردین خود را در مزارع در حال نظارت و کمک به اجرای این طرح بگذرانند.

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی قزوین باید گزارشی از ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار از اراضی که در آن‌ها روش‌های نوین آبیاری در حال انجام است و تا هفته اول فروردین به پایان می‌رساند را تهیه کند تا با حضور مسئولان کشوری، جشن افتتاح آن‌ها را در اوایل سال آینده برگزار کنیم.
 
استاندار افزود:، چون تامین مصالح این طرح بزرگ ۵۰ تا ۷۰ درصد کار محسوب می‌شود، کار خرید ۱۲ هزار تن لوله و اتصالات این طرح را به سازمان همیاری شهرداری‌های استان واگذار می‌کنیم تا این طرح با سرعت و شتاب بیشتری پیش برود.
 
وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی قزوین موظف است تا با تعیین بازرس، کیفیت لوله و اتصالات خریداری شده را در مبدا تایید کند بنابراین رد کالاهای خریداری شده در مقصد به هیچ وجه‌ای قابل پذیرش نخواهد بود.
 
اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری زیر فشار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان قزوین مصوب شده است که تاکنون ۵۰ درصد از آن اجرایی شده و ما بقی آن نیز در دست اقدام است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.