قزوین؛

بازار عراق مقصد نیمی از صادرات استان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گفت : نیمی از محصولات استان به بازار کشور عراق صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ پرزحمت در کارگروه صادرات غیر نفتی گفت : استان قزوین در 9 ماهه امسال 478 میلیون دلار صادرات داشته که کشور عراق دریافت کننده نیمی از آن بوده است .

بازار عراق مقصد نیمی از صادرات استان

پر زحمت در ادامه از انعقاد تفاهم نامه بین صندوق توسعه ملی و بانک های عامل برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان خبر داد .

وی همچنین از امضای تفاهم نامه سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات برای پرداخت یارانه صادرات سخن گفت .

رایزن بازرگانی عراق هم در این نشست گفت : 90 در صد مایحتاج عراق وارداتی است واین فرصتی برای صادرات کالا از ایران به این کشور است.

رضا زاده با بیان اینکه فرصت پیش آمده در عراق غیر قابل تکرار است ، گفت : مردم عراق به کالاهای ایرانی رغبت نشان می دهند به شرط اینکه کالای ایرانی در بازار آنها وجود داشته باشد.

رضا زاده افزود : کالاهای ایرانی در منطقه آزاد تجاری نجف بدون تعرفه عرضه می شود .

وی اضافه کرد : همچنین بیشترین حجم گردشگر درمانی عراق از ایران است .

به گفته ی رایزن بازرگانی عراق ، صادرات به عراق در 13 سال گذشته روبه رشد بوده و 17 برابر شده است.
رضازاده گفت : تبلیغات ,حضور فیزیکی ,نمایندگی ,خدمات پس از فروش و شبکه توزیع مویرگی از مواردی است که می تواند صادرات را افزایش دهد .

رایزن بازرگانی عراق در ادامه از اجرای پروژه 110 هزار واحدی در بغداد خبر داد.
رضا زاده همچنین با اشاره به ورود مواد غذایی از مرزهای مهران ، چزابه و شلمچه به عراق گفت : حمل مستقیم از مرز مهران انجام میشود .

وی همچنین از اعلام آمادگی شرکت بازرگانی مصالح ساختمانی وزارت تجارت عراق برای اخذ نمایندگی و یا فروش امانی محصولات ایرانی خبر داد .

رضا زاده رایزن بازرگانی ایران در بغداد گفت : مجوز مرکز تجاری ایران در عراق به عنوان اولین مرکز تجاری ایران در عراق با هزینه دولت دریافت شده است.

رایزن بازرگانی ,صنعتی و معدنی اقلیم کردستان عراق هم در این نشست با بیان اینکه دولت ترکیه هماهنگی حمل کالا به عراق را از مرز پرویز خان انجام داده است گفت : ما هم می توانیم در این زمینه اقدام کنیم .

حبیب زاده بابیان اینکه امنیت کافی در عراق وجود دارد گفت : ما تلاش می کنیم تا با حمایت از صادر کننده ها و تولید کننده ها مشکلات را از سر راه اقتصاد و بازرگانی برداریم .

وی گفت : افزایش صادرات منوط به حضور فعال صنعتگران و تولید کننده ها است .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار