استاندار قزوین:

صندوق پژوهش و نوآوری در استان قزوین تقویت شود

استاندار قزوین گفت: تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان جدی است و صندوق باید در زمینه تقویت خود و افزایش سرمایه جدیت و همیت بیشتری داشته باشد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان گفت: قزوین و اردبیل به طور مشترک با کسب رتبه ۸۶ در جایگاه نخست کشور قرار گرفتند که اگر برخی امتیاز‌های ما افزایش می‌یافت، قزوین می‌توانست تنها استان برتر کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان باشد.

وی اضافه کرد: استان قزوین باید به سمت دانشگاه اقتصادی، کار آفرین و ماموریت گرا گام بردارد و برای اشتغال فارغ التحصیلان شرایط خوبی فراهم کند.

اعلایی ادامه داد: روش‌های تامین مالی علی رقم گستردگی روی کاغذ، اما در اجرا روشی جز تسهیلات بانکی ندارد و شرکت‌های دانش بنیان یا در تامین وثایق یا در معرفی به بانک‌ها با مشکلاتی مواجه هستند.

استاندار قزوین بر ضرورت تقویت صندوق پژوهش و فناوری تاکید کرد و یادآور شد: در خصوص صندوق پژوهش و فناوری علی رقم نگاه توسعه ای، اما هنوز بعد از حدود سه سال موفق نشدیم آنطور که می‌خواهیم در این زمینه رشد کنیم که لازم است دستگاه‌های درگیر و پارک علم و فناوری تلاش بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: شرکت‌ها در قبال تسهیلات بانکی باید در صندوق‌های پژوهش و فناوری و مشارکت اقتصادی عضو شوند، چراکه قزوین ظرفیت‌های زیادی در حوزه دانش بنیان دارد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: پارک علم و فناوری باید از شرکت‌هایی حمایت کند که بتوانند وسیعتر و عمیقتر فعالیت کنند و در صورت توسعه نقش پررنگی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.