قزوین؛

پرداخت 150 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر

رئیس سازمان عشایر ایران گفت : با تامین منابع بلاعوض برای کمک به عشایر امسال 150 میلیارد تومان در قالب تشکل ها توزیع می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ قندالی در سفر به استان قزوین گفت : این تسهیلات در فعالیتهای زنجیره ای و نهاده ها، گیاهان دارویی، تولید گوشت قرمز، صنایع دستی و گردشگری هزینه می شود .

وی افزود : سال گذشته نیز 100 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد بین استان ها توزیع شد.

رئیس سازمان عشایر ایران با بیان اینکه تولیدات عشایری ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در حوزه کشاورزی است گفت :  ۲۵ درصد از تولیدات گوشت قرمز و ۳۵ در صد صنایع دستی  کشور  متعلق به عشایر است.

وی ۷۵ درصد سهم اقتصاد عشایر را متعلق به دام دانست و گفت : به همین دلیل یک طرح برای تولید گوشت قرمز داریم که مصوب و دائمی است و منابع مورد نیاز از صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

رئیس سازمان عشایر ایران با بیان اینکه با اجرای طرح سلامت ۹۸ درصد عشایر دفترچه بیمه درمانی دارند ، گفت : زندگی عشایر با سیستم تمام عیار خودگردان، درون زا و برون گرا، مبتنی بر عدالت، مردم محوری با دانش بومی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

 قندالی با اشاره به اینکه  ۷۰ درصد عشایر باسوادند ، افزود : در مقطع دبیرستان مشکل داریم و شاهد افت شدید تحصیل هستیم به همین منظور طرحی مصوب شد ه که در آن برای بزرگسالان لازم التعلیم و مقاطع سنی مختلف اقداماتی برای تحصیل پیش بینی شده است.

وی همچنین به استفاده از انرژی های نو  اشاره کرد و گفت : تاکنون 12 هزار خانوار در سامانه های خود به سیستم خورشیدی مجهز شده اند.

رئیس سازمان عشایر ایران بیان داشت :  95 درصد مناطق استقرار عشایر از راه دسترسی برخوردار است .

قندالی اضافه کرد : برای این که بتوانیم این مسیرها را شناسایی و حفظ کنیم به صورت رقومی برداشت شده است و در حال حاضر ۵۶ هزار کیلومتر راه عشایری داریم که اطلس آن تهیه می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.