اردبیل؛

افتتاح طرح های روستایی با اعتبار 10 میلیارد ریال در استان اردبیل

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: 152 طرح در روستاهای این استان با اعتبار 10 میلیارد ریال آماده بهره برداری شده و در ایام الله دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، اکبر طوبی افزود: این طرح ها شامل طرح های هادی، حصارکشی گورستان ها، جدول گذاری وآسفالت ریزی و طرح های دیگر در روستاها است.

وی از افزایش اعتبارات دهیاری ها به میزان 74 درصد خبر داد و گفت: از سال 93 تا به امروز مبلغ 76 میلیارد ریال از محل اعتبارات سوخت و گمرک، مالیات بر ارزش افزوده، جرایم راهنمایی و رانندگی، آلایندگی و بند ح تبصره خ 9، تبصره 6 مرزی به حساب دهیاری ها واریز شده و با این اعتبارات طرح های زیادی از قبیل زیبا سازی روستاها، جدول گذاری، شن ریزی و آسفالت معابر، تکمیل طرح هادی، احداث غسالخانه، حصارکشی گورستان ها و احداث ساختمان دهیاری اجرا شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل بااشاره به تجهیز دهیاریها به ماشین آلات عمرانی و خدماتی گفت: تا سال 93 تعداد 374 دستگاه ماشین آلات در دهیاریها وجود داشت که در دولت تدبیر وامید تعداد 135 دستگاه دیگر با 78 میلیارد ریال به این دستگاه ها اضافه شده است.

طوبی در خصوص جمع آوری مکانیزه زباله و دفن بهداشتی آنها در روستاها نیز بیان کرد: تمامی دهیاریها در خصوص نهادینه کردن تفکیک زباله از مبدا، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز را خریداری و برای ایجاد سایت دفن بهداشتی زباله هم 3 میلیارد و 850 میلیون ریال اختصاص یافته و هم اکنون بصورت مطلوب نسبت به جمع آوری و دفن بهداشتی زباله اقدام می شود.

وی اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی در روستاها را یادآور شد و گفت: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، طرح کشت زعفران در 80 روستای محروم شهرستان گرمی در سطح 350 هکتار و با اشتغال زایی 340 نفر وارد فاز اجرایی شده که می تواند اقتصاد این روستاها را متحول کند.

وی حمایت از طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی قابل اجرا در روستاهای استان، شناسایی و اجرای برنامه هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه، حمایت از مشاغل صنایع دستی منحصر به هر روستا و حمایت از طرح های کارآفرینی خرد و کوچک را از جمله برنامه های توسعه ای روستایی عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح های مشارکتی می توان شاهد رشد و توسعه کارآفرینی در روستاها بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.