اعزام ۸۸۵ زائر از استان اردبیل به حج تمتع

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: امسال ۸۸۵ نفر زائر خانه خدا در قالب هفت کاروان از این استان عازم حج تمتع می‌شوند.

ابراهیم احدی گفت: امسال علاوه بر ۸۸۵ نفر زائر خانه خدا تعداد ۳۷ نفر عوامل اجرایی و فرهنگی مانند روحانیون از استان اردبیل عازم سرزمین وحی خواهند شد.
مدیر حج و زیارت استان اردبیل افزود: زائران استان اردبیل ۱۲ و ۱۳ خرداد ماه به صورت مدینه قبل با چهار پرواز از فرودگاه اردبیل به مدینه منوره اعزام خواهند شد و پیش بینی می‌شود زمان برگشت آنها از جده ۱۵ تا ۱۶ تیرماه باشد.
او گفت: فراخوان ثبت نام زائران در کاروان‌های حج بر اساس اولویت از دی ماه پارسال در چندین مرحله از طریق رسانه‌های استان اعلام و تا پایان سال گذشته متقاضیان سفر حج تمتع اقدام به انتخاب و ثبت نام در کاروان مورد نظر کردند.
احدی افزود: زائران بعد از ثبت نام برای معاینه، به پزشکان منتخب هلال احمر مرکز پزشکی حج و زیارت معرفی شدند و پس از تزریق واکسن و دریافت گواهی تایید سلامت در کلاس‌های آموزشی کاروان‌ها شرکت کردند.
او آموزش زائران اعزامی به عربستان را بسیار مهم برشمرد و گفت: بر همین اساس علاوه بر برگزاری ۱۰ جلسه آموزشی برای زائران استان، همایش متمرکز آموزشی و توجیهی و اعمال نمادین مناسک حج با حضور تمامی زائران اعزامی در مصلی نماز جمعه اردبیل برگزار شد.
احدی با بیان اینکه هزینه سفر زائران حج تمتع امسال از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال متغیر است، افزود: علت تفاوت قیمت هزینه‌های سفر زائران به نوع و درجه هتل‌های اسکان زائران بستگی دارد.
مدیر حج و زیارت استان اردبیل به زائران توصیه کرد: علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، در صورت ضرورت فقط دارو‌های تجویز شده توسط پزشک با نسخه انگلیسی را به همراه داشته باشند تا مشکلی برای آنها بوجود نیاید.
احدی همچنین درباره سهمیه ارز زائران حج اظهار کرد: امسال هر یک از زئران حج می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو با نرخی که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد، دریافت کنند.
به گفته او در مجموع ۱۰ هزار و ۱۸۹ نفر در استان اردبیل ودیعه گذار علی الحساب بوده و فیش حج تمتع دارند که بر اساس اولویت در سال‌های آینده عازم مکه مکرمه خواهند شد.
احدی با بیان اینکه تعداد محدودی از متقاضیان سفر به مکه مکرمه اطلاعات خود را به روز رسانی نکرده اند، از دارندگان فیش حج تمتع و عمره مفرده خواست، اطلاعات ثبت نامی خود را به روز رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.