اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با آتش‌سوزی در مزارع بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار از اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی مزارع در فصل برداشت محصول خبر داد.

صاحبعلی اصغری گفت: با توجه به اینکه شهرستان بیله‌سوار یک منطقه کشاورزی است، از سال ۱۳۹۵ در ایام برداشت محصول، نقاطی در سطح شهرستان پیش‌بینی شده که در این مناطق ادوات کشاورزی اعم از تراکتور دنباله‌دار و گریدر مستقر می‌شود تا در زمان آتش‌سوزی وارد عمل شده و مانع از سرایت آتش به اراضی کشاورزی شود.
فرماندار بیله‌سوار افزود: با توجه به اینک منطقه مسطح است احتمال اینکه حتی یک ته سیگار منجر به آتش‌سوزی بزرگ شده و به هزاران هکتار اراضی کشاورزی صدمه بزند، از سال‌های گذشته تمهیدات لازم پیش‌بینی می‌شود و امسال هم با توجه به وضعیت مطلوب بارندگی‌ها و افزایش پنج برابری محصول، در سه منطقه روح‌کندی، پمپاژ هشت و سه‌راهی خروسلو تجهیزات و ادوات مقابله با آتش‌سوزی مستقر خواهد شد.
او با بیان اینکه زمان برداشت محصول در این شهرستان از ۱۵ تا ۲۵ خردادماه است، گفت: برای این طرح ۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که پاسخگو نیست و لازم است منابع بیشتری به این منظور اختصاص یابد.
اصغری در عین حال گفت: در سال‌های اخیر با هدف هکاری و هم‌افزایی شهروندان اقدامات و فرهنگ‌سازی شده و در زمان وقوع چنین حوادثی مردم، بسیج، دهیاران و شهرداری‌ها وارد عمل شوند.
فرماندار بیله‌سوار افزود: همچنین مقرر شده است دهیاری‌ها یک دستگاه تراکتور مجهز به تجهیزات دنباله‌دار در تمامی روستا‌ها آماده کنند تا در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای در اسرع وقت وارد عمل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار