کرمان؛

بررسی میزان خسارت بارندگی اخیر در استان کرمان

اعضای ستاد مدیریت بحران در جنوب استان حضور دارند و در حال بررسی میزان خسارت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ابوالقاسم سیف‌اللهی جانشین ستاد بحران استان کرمان گفت: بارندگی‌های اخیر در جنوب استان کرمان بر اثر ورود ابرهای باران‌زا از سمت دریای عمان و بخشی نیز از سمت غرب کشور بود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها شدید بود و میزان آن در برخی نقاط به 60 میلی‌متر رسید گفت: رودخانه‌ها جاری شد و در حال حاضر استاندار کرمان به اتفاق معاون برنامه‌ریزی استاندار در منطقه حضور دارند.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با بیان اینکه در مسیر کهنوج و رودبار دو دهنه پل تخریب شده است افزود: در جاده ایرانشهر به سمت رودبار هم بر اثر وجود مشکل برای آبراه‌ها در حدود کیلومتر 35 جاده نصف روز مسدود بود که در حال حاضر جاده باز شده است.

وی از تحت محاصره قرار گرفتن 48 روستا بر اثر سیل در جنوب خبر داد و خاطر‌نشان کرد: تا شب گذشته تمام مسیرهای این روستاها باز شده اما برف مسیر 18 روستا در منطقه کوهستانی جبالبارز را مسدود کرده است.

سیف‌اللهی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در حال انجام کار هستند تا مسیرها به سرعت باز شود گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران در جنوب استان حضور دارند و در حال بررسی میزان خسارت هستند که متعاقبا اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جیرفت و عنبرآباد در اثر بارش تگرگ به محصولات کشاورزی مردم خسارت وارد شده است گفت: این خسارت‌ها هم در حال بررسی و پیگیری است.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به اینکه در شب گذشته توسط ماموران راهداری در محورهای ده‌بکری و کوهستانی جنوب برف‌روبی داشتیم افزود: در اوایل صبح به دلیل برودت هوا حرکت به کندی صورت می‌گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر همه مسیرهای اصلی استان کرمان باز است و مسیر بسته وجود ندارد.

سیف‌اللهی با توصیه به رانندگان عبوری از جاده‌های استان گفت: رانندگان حتما با همراه داشتن لوازم ایمنی و زنجیرچرخ حرکت کنند و رانندگی همراه با احتیاط و سرعت مطمئنه داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار