کرمان؛

آموزش کودکان اصولی ترین گام در حفظ منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان با اشاره به برگزاری دهمین سال طرح آموزش کودکان دوستدار طبیعت در کرمان گفت: آموزش کودکان اصولی ترین گام در حفظ منابع طبیعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهدی رجبی زاده از اجرای دهمین سال متوالی اجرای این طرح در کرمان کودکان و نوجوانان را تاثیر پذیرترین اقشار جامعه در موضوع آموزش دانست و گفت: با انتقال صحیح مطالب و مفاهیم در آینده شاهد نسلی باشیم که ضمن حفظ این مواهب خدادادی خود ترویج کننده ی فرهنگ منابع طبیعی در جای جای این سرزمین پهناور باشند.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات زیست محیطی نظیر طوفان های ماسه، پدیده گردوغبار، سیل و بحران آب همه ی این اتفاقات را ناشی از زیاده خواهی و عدم آگاهی انسانها و از بین رفتن پوشش جنگلی و مرتعی دانست.

رجبی زاده از مربیان آموزشی این طرح خواست ضمن مطالعه ی دقیق و اشراف به علم منابع طبیعی با جدیت و علاقمندی در ترویج فرهنگ منابع طبیعی کوشا باشند.

وی افزود: این طرح با رویکرد آموزش کودکان در مقاطع سنی کودک و نوجوان در مدارس بعضی شهرستانهای کرمان اجرا و بدون احتساب سال تحصیلی جدید 800 هزار نفر ساعت آموزش از نتایج این طرح بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.