دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

پاسداری از هویت شهری در برابر هجمه های فرهنگی

آیت الله اراکی با بیان این که آنچه به‌عنوان فرهنگ تعبیر می‌شود،هویت شخص تلقی است،بر لزوم پاسداری هویت شهری در برابر هجمه های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله  اراکی،دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیش از ظهر امروز در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران- استان قم که در تالار مرکزی شهر برگزار شد با بیان اینکه آنچه به‌عنوان فرهنگ تعبیر می‌شود هویت شخص تلقی می‌شود گفت: هر چه هویت فرهنگی قوی‌تر باشد غلبه این جامعه ممکن‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر تعریف هویت شهر مقدس قم گفت: میراث فرهنگی شهر قم حاکی از میراث اسلامی است و شهری بوده که به‌ تمام‌ معنا هویت ائمه اطهار(ع) بوده است از همین رو مظاهر فرهنگی این شهر را نباید به‌سادگی کنار گذاشت.
 
وی  با بیان اینکه جوامع قدرتمند گذشته تأثیر بسیاری در جوامع دیگر داشته‌اند افزود: خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) وحی کرده به مؤمنان بگو در غذا، پوشاک و هر آنچه شکل و ظاهر جامعه را شکل می‌دهد از کشورهای دیگر استفاده نکنید.
 
آیت‌الله اراکی بابیان اینکه یکی از رفتارهای اجتماعی خوراک‌ها است گفت: خوراک در ایجاد اضطراب در هویت جامعه تأثیر به‌سزایی دارد و باید هنجارهای متناسب با هویت اجتماعی تعریف شود غربی‌ها از غذاهای ایرانی استقبال کرده و غذای ایرانی هویت‌بخش جامعه است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر حفظ میراث فرهنگی گفت: با حفظ میراث فرهنگی می‌توان در مقابل هویت‌های غربی ایستادگی کرد، تمدن غربی هویت‌زدا است و هویت‌های دیگر را در خود ذوب می‌کند از همین رو با داشتن هویت غنی می‌توان در برابر هویت غربی ایستادگی کرد.

آیت‌الله اراکی با تأکید بر تعریف هویت شهر مقدس قم گفت: میراث فرهنگی شهر حاکی از میراث اسلامی است و شهری بوده که به‌ تمام‌ معنا هویت ائمه اطهار(ع) بوده است از همین رو مظاهر فرهنگی این شهر را نباید به‌سادگی کنار گذاشت و از بین برد.
 
وی خاطرنشان کرد: نشانه‌های هویت شهر قم باید تعریف و استخراج شود، همچنین باید سعی شود هویت شهری را در برابر تهاجم فرهنگ بیگانه پاسداری کرد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب بابیان اینکه شهرداران و مسئولان شهری پاسداران هویت شهری هستند گفت: کسانی که حافظان شهر هستند باید خود را حافظان هویت شهر بدانند.
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار