قم؛

کتاب درآمدی بر روش شناسی هنراسلامی منتشر می شود

مدیر مسؤول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از چاپ دوم کتاب درآمدی بر روش‌شناسی هنر اسلامی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ روحانی مدیر مسؤول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به کتاب درآمدی بر روش‌شناسی هنر اسلامی گفت: این اثر یکی از نیازهای جدی در عرصه شناخت است، که چگونگی و چیستی روش‌شناسی هنر اسلامی را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی معرفت‌شناختی آثار هنر اسلامی و خلاقیت‌های هنری مسلمانان نیاز است، در زمینه روش‌شناختی هنر اسلامی گام‌های اساسی برداشته شود.

مدیر مسؤول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به فصول این کتاب گفت:‌ فصل نخست این اثر به کلیات و تعاریف مانند تعریف هنر و زیبایی، بررسی هنر اسلامی و هنر و حکمت می‌پردازد و فصل دوم روش‌شناسی شناخت هنر اسلامی است که در واقع به چند روش پدیدارشناسی، تاریخ‌نگری، هرمنوتیک و روش سنت‌گرایان می‌پردازد.

روحانی افزود: فصل سوم زیبایی و هنر از دیدگاه حکمت و عرفان اسلامی است، که به دو منظر زیبایی‌شناسی عرفانی و ماهیت هنر در عرفان اسلامی می‌پردازد.

وی نگرش سنت‌گرایان به هنر اسلامی را عنوان فصل چهارم این اثر ذکر کرد و افزود: این بخش مبانی نظری سنت‌گرایان را مورد توجه قرار می‌دهد و کاربرد نماد و سمبل هنر سنتی و هنر مقدس دینی را در نظر دارد.

مدیر مسؤول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: فصل پنجم دیدگاه تاریخ‌نگارانه به هنر اسلامی است که به روش‌شناسی مورخان هنر، معماری اسلامی از دیدگاه مورخان هنر و نگرش مورخان هنر و مفسران عرفانی در مورد هنرهای سنتی مورد نظرشان می‌پردازد.

کتاب درآمدی بر روش‌شناسی هنر اسلامی از سوی سیدرضی موسوی گیلانی تألیف شده و چاپ دوم این اثر با تیراژ هزار عدد و قیمت 16 هزار تومان در 327 صفحه به همت نشر ادیان منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار