قم؛

همایش گره طلایی

با هدف تقدیر از فعالان عرصه فرش،همایش گره طلایی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ دبیر گروه تیمچه فرش قم گفت: همایش گره طلایی با هدف تقدیر از فعالان هنر و صنعت فرش استان ۱۶ آذرماه در قم برگزار می‌شود.

 رشتی‌زاده گفت: همایش گره طلایی با هدف تقدیر از فعالان هنر و صنعت فرش استان قم و به منظور و زنده نگه داشتن یاد وخاطره و منش استاد رشتی زاده برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور برگزاری باشکوه و مداوم این همایش به صورت سالانه، کمیته اجرایی از هفته‌ها قبل تشکیل شده که در جلسات مختلف این کمیته، بافنده نمونه، طراح ونقاش برتر، تولید کننده برتر، صادرکننده برتر و پیشکسوت نمونه هنر و صنعت فرش دستباف و نیز از مشاغل وابسته به فرش دستباف به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند.

دبیر گروه تیمچه فرش قم در ادامه گفت: هرسال در مجموع به ۷ نفر در هفت رسته مختلف که توسط این کمیته انتخاب شوند؛ تندیس گره طلایی و لوح یادبود اهدا می‌شود.

این تولید کننده و صادر کننده فرش دستباف قم افزود: طرح این تندیس نیز با ایده کمیته برگزاری و تلاش و همت یکی از مجسمه سازان مطرح کشور اجرایی شد که در حقیقت یک گره زیبا و شماتیک فرش دستباف می‌باشد.

همایش گره طلایی در طی دو سال اخیر به یاد مرحوم استاد رشتی زاده اولین فردی که بافت فرش دست باف ابریشم را به صورت استادکاری در قم آغاز کرد، برگزار شد و سومین همایش گره طلایی با حضور مسئولین کشوری و استانی در روز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.